"Найкраще - дітям": школярі пересядуть на «бусобляхи» з Канади?

Кабмін може скасувати ДСТУ 7013:2009 – стандарт, що регламентує технічні вимоги до шкільних автобусів.

Ініціювали цей процес народні депутати Колебашин та Бабак. Так готується законодавча лазівка для завезення в Україну чергового автохламу, переконані в асоціації «Укравтопром». І це неприпустимо, адже йдеться про безпеку дітей. Крім того, українці можуть втратити останні робочі місця на автопідприємствах.
«Слуги Народу» планують закуповувати зношені автобуси, наприклад, в Канаді. Нардепи стверджують, що стандарт ДСТУ 7013: 2009 застарів і написаний в інтересах конкретних виробників, які утворили своєрідну «монополію». Денис Шмигаль доручив «Українському науково-дослідному і навчальному центру проблем стандартизації, сертифікації та якості» детально вивчити питання.
У галузевій асоціації «Укравтопром» не розуміють про яку монополію говорять депутати, оскільки шкільні автобуси виготовляють кілька українських автовиробників: «Богдан», «Еталон», «УкрАвто», «Черкаський автобус» та «Часовярські автобуси». ДСТУ 7013:2009 лише прописує вимоги щодо безпеки для шкільних автобусів, і вони однаково діють на всій території України, для усіх без виключення виробників – як вітчизняних, так і зарубіжних. Останні мають можливість пропонувати свої автобуси до тендерів – через офіційні представництва в Україні.
«Чинний з 2009 року стандарт дійсно необхідно оновити відповідно до діючих Правил ЄЕК ООН. Однак повне скасування ДСТУ 7013:2009 більше нагадує створення схеми для завезення «автохламу» з Північної Америки і Європи. Допуск до тендерів на поставку шкільного транспорту вживаної техніки з інших країн призведе до погіршення екології і збільшення числа ДТП за участю дітей. Діяти потрібно в інший спосіб: обговорити і затвердити текст нового стандарту ДСТУ 2020 року і тільки потім скасовувати існуючий ДСТУ 7013:2009», – вважають в галузевій асоціації« Укравтопром».
«Скасовувати діючий стандарт, щоб потім розробляти нові вимоги до шкільних автобусів – вважаємо неприпустимим. Такий підхід дозволить створити невизначений період часу, протягом якого в Україні буде відбуватися безконтрольна реалізація будь-яких автобусів з метою шкільних перевезень. Це ящик Пандори – швидко знайдуться бізнесмени, які спробують пересадити українських школярів на канадський варіант «автоблях»», – коментує Юхим Хазан, віце-президент асоціації «Укравтопром».
«Хто і де буде ремонтувати стару техніку з Канади? Хто буде перевіряти технічний стан автобусів – йдеться про транспорт для дітей! Будь-який автодилер, який планує реалізовувати нову для ринку марку авто, спочатку готує інфраструктуру – створює мережу СТО, вчить персонал, забезпечує склади запасних частин. Припустимо, десь у Полтавській або Херсонській області, в якомусь районному центрі, вийде з ладу канадський автобус – як і хто його ремонтуватиме? Сподіваємося, що стандарт оновлять відповідно до актуальних Правил ЄЕК ООН. Тому що скасування ДСТУ 7013:2009 перетворить нас на Кубу або Мексику, де десятиліттями експлуатуються старі шкільні автобуси з США і Канади», – коментують в галузевій асоціації« Укравтопром».

https://delo.ua/business/avtobljahi-20-nuzhny-li-ukraine-starye-shkolnye-370691/

 

Оставить комментарий

Отправить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *