У зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) Міністерство освіти і науки України (далі – МОН) надало роз’яснення щодо забезпечення підсумкового оцінювання учнів та організованого завершення навчального року. Про це йдеться в Листі МОН № 1/9-213 від 16.04.20 року.
Швидше за все, учні 1-10-х класів за парти не повернуться. Навчання буде й надалі відбуватися у віддаленому режимі.
У межах академічної автономії питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми, навчального плану є внутрішніми питаннями кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогічних працівників.
З огляду на варіативність організації навчання з використанням технологій дистанційного навчання, МОН рекомендує закладам загальної середньої освіти:
- організувати освітній процес в умовах дистанційного навчання, у тому числі планування кількості та обсягу завдань та контрольних заходів, з урахуванням принципу здоров’язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перевантаженню учнів;
- забезпечити всім учням доступ до навчальних матеріалів та завдань шляхом використання різних засобів обміну інформацією;
- організувати проведення окремих дистанційних консультацій для учнів, які хворіють або перебувають у режимі самоізоляції;
- укласти графік дистанційних перевірочних робіт та усних опитувань з метою недопущення перевантаження учнів і раціонального використання часу;
- провести підсумкове річне оцінювання навчальних досягнень учнів, враховуючи результати оцінювання з використанням технологій дистанційного навчання за другий семестр.
Щкільна документація, в тому числі класні журнали, має бути оформлена після прийняття Урядом рішення щодо послаблення карантинних обмежень.
Кількість звітної документації з питань організації дистанційного навчання учнів, яку мають подавати вчителі, має бути зведена до мінімума.
На початку 2020-2021 навчального року в 2-11-х класах має бути проведено вхідне оцінювання учнів, аби діагностувати рівень навчальних досягнень учнів за попередній рік та спланувати роботу з їхньої систематизації, узагальнення та закріплення. На це викладачі мають передбачити додатковий час при календарно-тематичному плануванні на 2020-2021 навчальний рік.