Одеський "Айсберг" впевнено почувається як в Африці, так і в Ісландії:)

Одеський "Айсберг" впевнено почувається як в Африці, так і в Ісландії:)

Чим ми з вами керуємося, коли прямуємо до того чи іншого супермаркету? Перш за все, асортиментом, акціями, наявністю власного виробництва.  Але ці принади не спрацюють, якщо від вироблених вранці і придбаних та з’їдених увечері кулінарних шедеврів у нас почне боліти живіт. Через те, що вони зберігалися у вітринах зі слабеньким холодильним обладнанням.

Звичайно, це розуміють і власники торговельних мереж. А ще, коли конкуренція загострюється, серед починають серед своїх переваг бачити враження, яке справляють на покупців нестандартно представлені товари. Так з десяток років тому з’явилося майже дизайнерське викладання риби у кризі, трошки пізніше – розміщення м’ясних туш на підвісах, а нещодавно в моду увійшли цілі шоу зрошення зелені. Що потребує якісної холодильної техніки.

В Україні є її виробник, готовий посперечатися надійністю та оригінальністю розробок з зарубіжними аналогами. У цьому кореспондентка «МИГа» пересвідчилася під час прес-туру «Європа в Одеській області: в  бізнесі, громадах та медіаменеджменті».

30-річне підприємство: від монтажу до власного виробництва

Компанія «Айсберг» постачає  промислове холодильне обладнання не тільки в супермаркети українських мереж «Сільпо», «Гурман/Фуршет», «Караван», а й у 29 країн світу, серед яких Ісландія, Австралія, Кенія, Німеччина, Арабські Емірати, Італія, Угорщина, Румунія. Серед клієнтів «Айсберга» — лідери світової роздрібної торгівлі — торгівельні мережі Spar, Metro, Carrefour, Billa, Ashan.

Історія успіху «Айсбергу» цікава ще й тим, що підприємство було створено напередодні розпаду СРСР, у листопаді 1989 року. Його очолив молодий інженер Олег Антоненко. Спочатку йому довелося займатися монтажними роботами на сільгоспфермах, тоді з’явився маленький офіс, наступним кроком стала оренда й ремонт виробничого приміщення, у якому протягом 90-х холодильні агрегати просто збиралися з імпортованих деталей. Але 15 років тому Олег Григорович прийняв рішення перейти до власного виробництва замкненого циклу – від конструкторської ідеї до готової вітрини.

Журналісти на власні очі побачили усі його етапи.

З металевих листів вирізають деталі, потім їх вигинають, зварюють…

…миють, сушать…

…фарбують.

А далі починаються процеси наповнення корпусів теплоізоляційним чи холодильним начинням та інших робіт з дотриманням європейських стандартів якості.

Що в холодильних вітринах українського?

Прискіпливі журналісти питали, що в цих вітринах питомо українське? Адже, за словами виробників, метал використовується турецький, а більшість обладнання –  італійського походження. Українськими виявилися фаховість та відповідальність працівників і, головне, винахідливість, фантазія та майстерність технологічно-конструкторської служби.

Якщо клієнт каже: “Хочу, щоб було ось так!” –  це до фахівців «Айсбергу». Починаючи від кольорової гами, форми й просторового розташування вітрини і завершуючи її відповідністю до клімату країни, куди вона поїде. На підприємстві  є лабораторія, де нові розробки випробовуються на екстремальні умови – тому продукція «Айсбергу» користується попитом як в Африці, так і в Ісландії.

Магазин делікатесів у Амстердамі

Невеликий СООР в Угорщині

Супермаркет у Рейк’явіку

Її асортимент складається з майже сотні найменувань устаткування, яке вправно слугує відвідувачам як гіпермаркетів, так і невеличких делікатесних магазинчиків.

Особливим попитом користуються холодильники у вигляді селянських бочок різного розміру, де чудово зберігаються соління, та демонстраційні вітрини.

Чим цікавий ринок ЄС?

Вихід на європейський ринок підприємство почало десять років тому з участі у виставці EuroShop у Німеччині. Але  на той час менш проблемним та вигіднішим був експорт до країн СНД.

Все змінив 2014 рік. Росіяни замкнули свій ринок для українських товарів й перекрили шляхи до країн Середньої Азії. Але нові можливості відкрила Угода про асоціацію Україна-ЄС, коли почали діяти нульові митні ставки на нашу продукцію там і на комплектуючі тут.

Чи легкою була переорієнтація?

“Якщо йдеться про неякісне несертифіковане виробництво –  то таким стало важче, – говорить генеральний директор ТОВ «Айсберг» Олег Антоненко. – Але у такому вигляді воно взагалі нікому не потрібно. Світ розвертається до нас, і ми маємо виходити на новий рівень якості. Для цього ми працювали втричі більше, ніж раніше.

Європейський ринок – не найрентабельніший. Але ми зацікавлені у збуті до ЄС, бо конкуренція – двигун прогресу, а ми бажаємо ставати краще. До того ж, присутність на європейському ринку – це гарантія і своєрідний знак якості, який полегшує поставки до інших країн”.

Для виходу на ринок ЄС легше за все було б демпінгувати, продаючи продукцію з рентабельністю, близькою до нуля. Але, на думку Олега Антоненка, довго такими методами там не протримаєшся. Тому не варто викидати гроші на вітер. Краще вкладати їх у енергозберігаючі технології, аби відповідати вимогам європейців.

“У Європі дуже чітко відслідковуються параметри, якщо чогось не вистачає, то ніяка найнижча ціна їх не зацікавить”.

Машинобудівники мали б відчувати більшу підтримку держави

Та більші складнощі для виробників високотехнологічної продукції створюють  не європейські вимоги, а «правила гри» всередині держави. Олега Григоровича засмучує нецікавість держави до машинобудівної галузі: “Дуже добре, що в Україні на підйомі агропромисловий комплекс. Але, наприклад, мій онук хоче продовжувати мою справу. Це гени, з якими не посперечаєшся. Тому хотілося б, аби  машинобудівники мали кредити з прийнятними відсотками, легші умови для ведення бізнесу і систему виховання професійних кадрів”.

Наразі їх треба виховати на власному підприємстві. І думати, як втримати вже підготовленого спеціаліста. “Одеса –  дивне місто, – посміхається Олег Григорович. – У нас була невелика криза кілька років тому… Один з бригадирів заявив, що кальянщиком за сезон заробить більше, ніж у нас за рік. А кількох переманили конкуренти – в Україні є ще чотири заводи з виробництва промислового холодильного устаткування. Але вже минулого року ситуація виправилася. І головне, конкуренти не можуть переманити мене:)”

Олег Антоненко є і головним інженером «Айсбергу», у нього більше трьох десятків авторських свідоцтв, і більшість спеціалістів – вихована ним «конструкторська гвардія». А компанія «Айсберг» у позаминулому році стала лідером з експорту холодильного обладнання у Національному бізнес-рейтингу найкращих підприємств України. І збирається взяти кредит у ЄБРР для розширення виробництва.

Ганна Чуприна, фото автора і з сайту компанії «Айсберг»

МИГ: У Запорізькій області холодильним устаткуванням від «Айсбергу» обладнано супермаркет «Наш край», що був відкритий у Василівці 2015 року.

 

 

 

 

(Visited 36 times, 1 visits today)
Оставить комментарий

Отправить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *