Лінгвісти з Університету Осло разом з фахівцями зі штучного інтелекту визначили основні риси так званого Fakespeak – мови фейкових новин. Всі фейкові новини мають лінгвістичні особливості, що відрізняють їх від справжньої інформації.
Матеріалом для дослідження став кейс журналіста New York Times Джейсона Блера, якого в 2003 році викрили у фабрикації фактів, використаних ним у статтях про американських військовослужбовців під час війни в Іраку. Журналіст намагався змалювати війну якомога позитивніше і представити військових героями. Вчені проаналізували фальшиві тексти, порівнявши їх із добіркою статей про реальні факти авторства Блера.
Дослідними виявили кілька значущих відмінностей. Так, у фейках стиль значно неформальніший, а інформація представлена із меншою щільністю. У правдивих текстах частіше використовуються іменники і довгі слова з багатьох складів. У фейках частіше використовуються дієслова теперішнього часу, велика кількість займенників, прикметників і лексики з емоційним забарвленням. Водночас у фейкових статтях менша кількість метафор.
Дослідники зазначають, що їхня мета – поліпшити інструменти перевірки інформації. Вивчення мови фейків триває. Воно є потужним інструментом для боротьби з фейками в інтернеті.