Вартість доставки російської нафти до Китаю потроїлася.
Ставки на транспортування нафти з портів росії до Китаю в понеділок підскочили до 5-5,5 млн в порівнянні з 1,5 млн доларів до введення санкцій, повідомили трейдери.
Згідно з даними стеження за судами, санкції відразу позначилися: судна, що перевозять вантажі ESPO та інший російський сорт «Сокіл», простоюють біля узбережжя Китаю. ESPO є фаворитом китайських нафтопереробників через коротку відстань доставки.
США націлилися на дві компанії, на які припадає більше чверті морського експорту країн ОПЕК+, а також на страховиків і трейдерів. У 2024 році судна, що відтепер потрапили до чорного списку, перевезли близько 22 відсотки нафти, відвантаженої морем.