• Архів газети
  • Історія
  • Про видання
  • Контакти
  • Рекламодавцям
  • Обрати мову сайту
  • Українська
  • Русский
Газета МИГ
  • Новини Запоріжжя
    • Підтримка
    • ЖКГ, Транспорт
    • Фінанси, економіка
    • Культура, навчання
    • Спорт
  • Україна та Світ
  • Інфографіка
  • Спецпроєкти
    • Факти – ліки проти фейків
      • Випуск 1
      • Випуск 2
      • Випуск 3
      • Випуск 4
      • Випуск 5
      • Випуск 6
      • Випуск 7
    • Цікаво
    • Світ допомагає відновлювати Україну
      • Cпецвипуск 20
      • Cпецвипуск 19
      • Cпецвипуск 18.
      • Cпецвипуск 17.
      • Cпецвипуск 16.
      • Cпецвипуск 15.
      • Спецвипуск 14.
      • Cпецвипуск 13.
      • Cпецвипуск 12.
      • Cпецвипуск 11.
      • Спецвипуск 10.
      • Спецвипуск 9
      • Спецвипуск 8
      • Cпецвипуск 7
      • Cпецвипуск 6.
      • Cпецвипуск 5.
      • Cпецвипуск 4.
      • Cпецвипуск 3.
      • Cпецвипуск 2.
      • Cпецвипуск 1
      • Архів PDF Світ допомагає відновлювати Україну
    • Запорізькі крафтовики
    • Виконані
      • Слово правди – наша зброя
        • Спецвипуск 1
        • Спецвипуск 2
        • Спецвипуск 3
        • Спецвипуск 4
        • Спецвипуск 5
        • Спецвипуск 6
        • Спецвипуск 7
        • Спецвипуск 8
        • Спецвипуск 9
        • Спецвипуск 10
      • Запоріжжя: 45 км до лінії фронту
      • Правда кривду переможе!
        • Cпецвипуск 6
        • Cпецвипуск 5
        • Cпецвипуск 4
        • Cпецвипуск 3
        • Cпецвипуск 2
        • Спецвипуск 1
      • Громадськість за здорове місто
      • Коронавірус під мікроскопом
    • Архів PDF
    • Євроінтеграція
      • Реформи
      • Україна-ЄС
    • Дивовижне Запоріжжя
      • Історія успіху
      • Персони
      • Точка на карті
  • Фото і відео
  • Публікації
    • Політика
    • Споживач
    • Соціальна сфера
    • Медицина, екологія
    • Мистецтво, дозвілля, туризм
    • Різне
  • Важливо
Газета МИГ
No Result
View All Result

Свіжі новини Запоріжжя та Запорізької області » Спецпроєкти » Євроінтеграція » Україна-ЄС » Як ЄС допомагає Одесі розвивати електротранспорт

Як ЄС допомагає Одесі розвивати електротранспорт

by Анна
20/06/2019
in Євроінтеграція, Спецпроєкти, Україна-ЄС
0
Як ЄС допомагає Одесі розвивати електротранспорт
3.4k
VIEWS

Ще п’ять років тому більшість обласних центрів України були на межі транспортного колапсу через зношеність, нечисельність та збитковість комунального електротранспорту, нестачу коштів на його розвиток та засилля далеких від екологічних норм маршруток. Громадяни лише заздро поглядали в бік Вінниці, де якимось дивом:) з’являлися нові тролейбуси й реанімувалися трамваї.

Підписання Угоди про асоціацію Україна-ЄС, зокрема, закріпило декларований до того курс на поліпшення екології, в тому числі на зменшення викидів СО2 та скорочення витрат енергії. В контексті організації громадського пересування перед мерами міст на весь зріст постало питання відродження електротранспорту.

Фінансова децентралізація зробила їх менш безпорадними. Ще більше можливостей відкривало співробітництво з міжнародними фінансовими інституціями.

Запоріжжя серед лідерів, але можна краще:)

Кожне місто шукає у цьому процесі свій шлях.

Наприклад, у Запоріжжі два роки тому започаткована міська програма “Запорізький трамвай” [збірка придбаних кузова та інших комплектуючих вагонів на потужностях комунального підприємства, а також капітальний ремонт  старих трамваїв], та куплено в лізинг кілька десятків великих автобусів. Автобуси, звичайно, не відносяться до електротранспорту:), та їхня поява у районах, куди не дотяглися рейки чи  дроти, значно полегшила ситуацію. З’явилися на вулицях і нові тролейбуси, придбані в рамках європейської програми “Міський громадський транспорт України”.

КП “Запоріжелектротранс” зайняло третє місце за підсумками конкурсу на краще підприємство міського електротранспорту за результатами роботи в I кварталі 2019 року. Можна пишатися:) Але резерви для розвитку власне електротранспорту [у Запоріжжі наразі 133 трамвайних вагонів та 49 одиниць тролейбусів] великі.

Прикладом може слугувати аналогічне комунальне підприємство Південної Пальміри, яке тримає пальму першості не перший рік. Не в останню чергу завдяки потужній співпраці з європейськими фінансовими інституціями. У цьому кореспондентка “МИГа” пересвідчилася під час візиту на “Одесміськелектротранс” [ОМЕТ]в рамках прес-туру “Європа в Одеській області: в бізнесі, громадах та медіаменеджменті”.

Odissey та 47 нових тролейбусів

Минулий рік одесити вважають чи не найуспішнішим в історії свого електротранспортного підприємства, рухомий склад якого складає майже 500 одиниць.

“Рейками забігали 17 трамваїв з частково низьким рівнем підлоги, які працівники вагоноремонтних майстерень зробили на базі кузова Татра Т3UA-3, – розповідає директор КП “Одесміськелектротранс” Дмитро Жеман. – В серпні відбулася презентація трамваю Odissey, створеного на тому самому кузові, але з унікальним дизайном передньої та задньої частин, комфортною кабіною водія та сучасним обладнанням для людей з обмеженими можливостями.

У 2018 році майстри КП «Одесміськелектротранс» власноруч зібрали перший електробус. Він був створений на базі тролейбуса Skoda 21 Tr шляхом заміни системи управління тяговим електроприводом, тягового електродвигуна, компресора і встановлення електроакумуляторів автономного ходу із системою контролю зарядки. Одеський електробус має автономний хід протяжністю 50 кілометрів і може заряджатися від контактної мережі.

До того ж, парк поповнився 47 новими тролейбусами, закупленими за кредитним договором між ОМЕТ та Європейським банком реконструкції та розвитку. А в останній день листопада 2018 року відбулося четверте засідання Керівного комітету проекту Європейського інвестиційного банку «Міський громадський транспорт України», у рамках якого було прийнято підпроект «Магістральний трамвайний маршрут прямого сполучення “Північ-Південь”.

Проект передбачає придбання нових трамваїв, зокрема 16-ти багатосекційних вагонів і 21-го односекційного. Крім оновлення рухомого складу, планується заміна рейкового господарства і тягових підстанцій”. Електробус власного виробництва Фірмовий трамвай Odissey

Труднощі та переваги праці з єврокоштами

Потужна співпраця з європейськими фінансовими інституціями була започаткована чотири роки тому.

“У 2015 році перед містом стояла низка гострих проблем у восьми сферах життєдіяльності, – розповідає директор департаменту економічного розвитку Одеської міської ради Сергій Тетюхін. – Для їх вирішення можна користатися коштами місцевого бюджета, але для комплексного розв’язання завдань їх замало; державний бюджет – та процедура потрапляння у відповідний рядок дуже складна; кошти місцевих банків – проте усі ми знаємо, які там відсотки; можливості міжнародного співробітництва – гранти, кредити, інвестиційні кошти. Ми зробили велику ставку на останнє”.

Серед восьми напрямків для міжнародного співробітництва були обрані три – громадський транспорт, безпека дорожнього руху та енергоефективність. За словами Сергія Миколайовича, перевагу надали співпраці під місцеві гарантії, а не державні. Хоч базова ставка складає сім відсотків [проти трьох], зате строк підготовки й погодження проекту складає два-три роки.

Сергій Тетюхін не приховує, що були складнощі. Серед основних принципів фінансування міжнародними організаціями присутні оцінка соціальних та екологічних ризиків, наявність попереднього ТЕО за міжнародними стандартами та проектний підхід. Виникла гостра потреба в спеціалістах, які б володіли англійською мовою, розуміли процедури та етапи підготовки проектів. Не завжди департамент знаходив розуміння навіть у колег – наприклад, зміна вихідних даних у ході підготовки проекту викликала в них роздратування.

Проте для тих, хто подолав ці перешкоди, відкривається безліч позитивних моментів міжнародної фінансової співпраці, – переконаний Сергій Тетюхін. По- перше, це стовідсоткова гарантія успіху реалізації проекту у відповідності з заявленими термінами та вартістю. Бо корупційні ризики мінімізовані.

Проект закінчився – хай живе новий проект!

Приклад – проект з ЄБРР “Оновлення міського електротранспорту”. Кредитна угода на вісім мільйонів євро під місцеві гарантії була підписана 2015 року. У 2018 році ОМЕТ першим в Україні отримав усі заявлені 47 нових тролейбусів. Потужна колона новеньких тролейбусів

Саме кредит на вигідних умовах надав також можливість “Одесміськелектротрансу” направити власні кошти та кошти міського бюджету на модернізацію рухомого складу, завдяки чому й відбулися описані вище збиральні та ремонтні роботи. Як додатковий бонус, одесити здобули рейтинг Fitch, завдяки якому кредитна ставка знижується до шести  відсотків.

Тому в Одесі впевнені в успіху більш потужного двоетапного проекту з Європейським інвестиційним банком на загальну суму 59,7 мільйонів євро. Отримання перших 20 мільйонів на придбання нових трамваїв, як сказано вище, схвалено Керівним комітетом проекту “Міський громадський транспорт України”, наразі Міністерство інфраструктури, Міністерство фінансів та органи місцевого самоврядування опрацьовують угоду про передачу коштів.

На завершення хочеться додати, що комунальне підприємство “Одесміськелектротранс” у вересні минулого року відкрило у старому депо Музей історії електричного транспорту. Тролейбус-поливальник у Музеї історії електричного транспорту

Локація стала не тільки цікавою, а й модною: у її стінах відбувся XIX щорічний фестиваль високої моди Odessa Fashion Day:)

Ганна Чуприна, фото автора та з FB-сторінки “Одесміськелектротранс”  

Tags: OdisseyЄІБЄБРРєвропейські програмиОдесміськелектротрансПредставництво ЄС в УКраїніпрес-туртролуйбуси

Новини від МИГа mig.com.ua в Telegram та Instagram та facebook. Підписуйтесь на наші канали https://t.me/migcomua та facebook та  Instagram

Previous Post

У Запоріжжі пройде відбірковий етап чемпіонату України з баскетболу 3х3 БК “Запоріжжя” Streetball Cup

Next Post

Официально: Дарио Срна возвращается в «Шахтер»

Анна

Related Posts

Єврокомісія запропонувала інтегрувати Україну до роумінгової зони ЄС у 2026 році
Євроінтеграція

Єврокомісія запропонувала інтегрувати Україну до роумінгової зони ЄС у 2026 році

24/06/2025
1.8k
24 червня – День басейну
Календар

24 червня – День басейну

24/06/2025
669
Програма ТК «Суспільне Запоріжжя» на вівторок, 24 червня
Календар

Програма ТК «Суспільне Запоріжжя» на вівторок, 24 червня

24/06/2025
616
Церковне свято 24 червня – Різдво святого Івана Хрестителя
Календар

Церковне свято 24 червня – Різдво святого Івана Хрестителя

24/06/2025
711
Чим займатиметься спеціальний посланник Єврокомісії у справах українців у ЄС
Євроінтеграція

Чим займатиметься спеціальний посланник Єврокомісії у справах українців у ЄС

23/06/2025
470
Next Post

Официально: Дарио Срна возвращается в «Шахтер»

Щоденники війни

Ворожі дрони атакували бригаду «Запоріжжяобленерго», поранений один з працівників

Війська рф за добу майже 90 разів обстріляли Сумщину, є загиблі й поранені

Внаслідок удару РФ по Дніпропетровщині пошкоджений поїзд Одеса — Запоріжжя

У ГУР показали, як легіон «Свобода Росії» знищує логістику ворога на Запоріжжі

Екологічні збитки від російської агресії в Запорізькій області перевищили 300 млн грн

ДСНС Запорізької області: ліквідація наслідків ворожих обстрілів 23 червня

Цікаво

До 65 гривень і вище? Що буде з цінами на пальне в Україні цього літа

У команді Усика пояснили завершення співпраці з Красюком

“Укрзалізниця” призначила новий поїзд Житомир – Одеса

Обережно! Шахрайські повідомлення від Apple або Google

Як засинати за хвилини тим, хто страждає від нав’язливих думок перед сном

Як допомагали місцевим та транзитним породіллям в Олександрівську наприкінці ХІХ століття

Публікації

У Запоріжжі рідні українських «політв’язнів Кремля» об’єдналися, щоб підтримувати цивільних бранців рф та їхні родини

Трьома історіями за Піранделло театр «СВіЯ» завершив сезон

Які види риб можна ловити у Дніпрі без обмежень і чому

Як допомагали місцевим та транзитним породіллям в Олександрівську наприкінці ХІХ століття

Мелодії, що надихають: кожна має відлуння у серці

«Піноккіо» продовжує пошук добрих людей на сцені Театру молоді

Oтримуйте нoвини швидше з дoпoмoгoю нaшoгo Telegram-кaнaлa: https://t.me/migcomua

Газета МИГ
  • «Факти – ліки проти фейків» PDF архів
  • Архів PDF Світ допомагає відновлювати Україну
  • Архів PDF
  • Слово правди – наша зброя
  • Архів газети
  • Історія
  • Про видання
  • Контакти
  • Рекламодавцям
  • Українська

Контакти

Адреса редакції:
м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 152, , 5 поверх
Адреса для кореспонденції:
а/с 8030, м. Запоріжжя, індекс 69095 Приймальня (061) 7875211,
[email protected]
Сайт mig.com.ua створено для поширення інформаційного контенту під брендом "МИГ". Матеріали сайту готуються і редагуються співробітниками ТОВ "Газета МИГ".
Сайт отримав гранти від Фонд Східна Європа, Празький центр громадянського суспільства та Асоціації «Незалежні регіональні видавці України».
Рекламна служба газети та сайту:
[email protected] ,
[email protected]
Статті у розділі "Важливо" можуть бути комерційною або спонсорською інформацією .
Адміністратор сайту:
[email protected] [email protected]
Використання матеріалів, опублікованих на сайті, дозволяється із зазначенням посилання на офіційний сайт газети МИГ

Мітки

ЄС БПЛА Бердянськ ДСНС ДТП Енергодар Запоріжжя Запорізька ОВА Запорізька область Запорізький район Мелітополь НПУ Новини Запоріжжя Новости Запорожья ПРОГНОЗ Украина адреси вибухи відключення відновлення війна війна з рф графіки гроші допомога діти електроенергія кримінал новини обстріл обстріли окупація погода пожежа поліція поліція_Запоріжжя ремонт руйнування рух рятувальники світло синоптик суд транспорт черги

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

  • Русский
  • Новини Запоріжжя
  • Україна та Світ
  • Щоденники війни
  • Спецпроєкти
    • Факти – ліки проти фейків
    • Світ допомагає відновлювати Україну
    • Євроінтеграція
    • Дивовижне Запоріжжя
    • Виконані
      • Слово правди – наша зброя
      • Правда кривду переможе!
      • Запоріжжя: 45 км до лінії фронту
      • Громадськість за здорове місто
  • Публікації
  • Важливо
  • Фото і відео
  • Цікаво
  • Календар
  • Інфографіка
Рекламодавцям
No Result
View All Result