Фахівці “Екосенсу” провели вебінар щодо екологічного виховання дошкільнят. Про це повідомила громадська організація на своєму сайті.
Організатори заходу впевнені, що з раннього віку діти щиро цікавляться природою: розглядають листочки, спостерігають за птахами, запитують, чому дощ іде з неба. Ця природна допитливість – чудова нагода навчити їх екологічній свідомості. Саме про це говорили учасники вебінару «Дошкільнятам про зміну клімату».
Захід пройшов у межах міського проєкту «Кліматична освіта для зеленого відновлення Запоріжжя», який реалізує ГО «Екосенс» у співпраці з КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Запорізької міської ради.
Вебінар став частиною марафону активностей до 25-річчя Української кліматичної мережі – найбільшого об’єднання прокліматичних громадських організацій України.
Спікерками виступили членкиня ГО УЕК «Зелена хвиля», старша викладачка Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Ірина Санковська, та методистка НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників цього ж інституту Олена Таран.
Фахівчині з кліматичної освіти розповіли, як прищепити дітям дбайливе ставлення до довкілля та розвинути їхнє екологічне мислення. Особливу увагу приділили ігровим методам виховання, які дозволяють дітям легко засвоювати знання. Малюки найкраще навчаються через власний досвід і наслідування дорослих, тому важливо демонструвати екологічно свідому поведінку та залучати їх до інтерактивних занять.
Було представлено ефективні ігрові методики, зокрема вправу «Екологічний бумеранг», яка допомагає дітям зрозуміти, що природа відповідає на людські дії. Наприклад, доглядаєш рослинку – вона росте, смітиш – природа втрачає свою красу. Також учасники дізналися, як використовувати сортування відходів у грі, щоб навчити малюків розпізнавати сміття та правильно його утилізувати.
Окремо говорили про значення безпосереднього контакту дітей із природою. Прогулянки, спостереження за рослинами й тваринами формують зв’язок із довкіллям, а прості експерименти допомагають зрозуміти природні явища. Педагоги отримали рекомендації щодо інтеграції тем біорізноманіття, відновлюваної енергетики, збереження водних ресурсів та родючості ґрунтів у навчальний процес.
Також обговорювалися вікові особливості сприйняття екологічної інформації. Дітям важливо подавати знання у зрозумілій, позитивній формі. Замість страхітливих історій про кліматичні катастрофи краще пояснювати простими діями: як можна берегти воду, чому важливо піклуватися про рослини, що дає сортування сміття.
Формування природодоцільної поведінки – це не просто знання, а спосіб життя, який діти засвоюють через гру, казку та власні спостереження. Саме такі підходи допоможуть виховати покоління, що усвідомлюватиме важливість збереження довкілля.