В Україні відбувся національний етап міжнародного хакатону “Підлітки в ШІ” (Teens in AI). Перемогу з-поміж десяти команд здобула команда ліцею Київського політехнічного інституту ім. Ігоря Сікорського, яка створила прототип застосунку ConnectAbility для навчання дітей основ жестової мови.
Про це повідомили в Міністерстві освіти і науки України.
“Штучний інтелект – це виклик, над яким потрібно працювати, і Україна вже активно інтегрується в цей тренд. Цього року наша країна вперше взяла участь у хакатоні Teens in AI, який проходить у понад 40 країн світу. Ми увійшли до трійки найкращих за кількістю охочих долучитися до хакатону. Команди школярів за 2 дні з нуля створили десять продуктів на основі ШІ, які можна допрацьовувати та запускати як повноцінні стартапи”, – зазначив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
ConnectAbility – це застосунок на основі штучного інтелекту, що навчає жестової мови дітей з порушенням слуху. Він також може виконувати роль “голосового перекладача” завдяки вмінню розпізнавати й озвучувати жести.
Проєкт ConnectAbility візьме участь у відборі на міжнародний етап хакатону. До фіналу конкурсу ввійдуть лише пʼять команд, яких оберуть серед фіналістів з понад 40 країн.
Крім ConnectAbility до трійки переможців національного етапу хакатону також увійшли wAIrriorMind та Fluentfingers.
Так, wAIrriorMind – це ШІ-психолог для військових і ветеранів, що аналізує емоційний стан людини за її відповідями та фізичними показниками, а також надає рекомендації для поліпшення стану. Його створила команда BrAInly Squad.
А Fluentfingers – це платформа від ORTificial Intelligence для школярів із порушенням слуху, яка перекладає навчальний аудіоконтент на жестову мову. Розробка є особливо цінною в умовах дистанційного навчання.
Перед конкурсом учасники протягом місяця відвідували тематичні воркшопи та лекції, під час яких дізналися про особливості роботи ШІ-систем, а також розвинули практичні навички, потрібні для реалізації власних ідей.
“В Україні росте покоління молодих стартаперів, які знають англійську, програмують на Python і розуміють, як розробляти AI-продукти без порушень прав людини. Просто уявіть, школярі віком 14–16 років уже мають власні прототипи застосунків для вирішення абсолютно різних проблем – від організації навчального процесу до подолання ПТСР у військових і ветеранів”, – прокоментував заступник міністра цифрової трансформації Олександр Борняков.
Нагадаємо, що онлайн-школа Skvot запускає безплатний інклюзивний курс з ретуші фото у Photoshop для людей з порушенням слуху.
Курс викладатиме Дарія Червона, яка працює з ретушшю понад 10 років. Жестовою мовою його переклала Наталія Кравцова – голова Всеукраїнської асоціації перекладачів жестової мови.
Учасників навчать обробляти фото, працювати з кольорокорекцією, світлом і референсами у Photoshop. За результатами курсу учні зберуть портфоліо та дізнаються, де шукати клієнтів.