Національний поштовий оператор “Укрпошта” оновив тарифи на передплату друкованих видань на 2024 рік, вони почнуть діяти з 1 листопада.
Про це повідомляється на сайті компанії.
З 1 листопада Укрпошта розпочинає приймання передплати на 2024 рік за новими тарифами
Передплата приймається по всій Україні, крім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької й Херсонської областей.
На загальнодержавні друковані медіа — до 20 грудня, а на місцеві — до 26 грудня 2023 року. Доставка газет і журналів у звільнених населених пунктах відновлюється за умови, якщо це безпечно для клієнтів та працівників Укрпошти.
Оформити передплату можна онлайн, а також у поштових відділеннях та через листонош.
Серед тих, хто оформить передплату на суму від 100 грн не менш як на 6 місяців, розігруватимуться призи.
Передплата проводиться за новими тарифами, затвердженими Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України від 25.09.2023 р. №862 «Про затвердження Тарифу на оформлення передплати та доставку передплатникам друкованих медіа та внесення змін до наказу Міністерства інфраструктури України від 10 червня 2021 року №323». Укрпошта їх змінює вперше за останні два роки.
Нові тарифи на приймання й доставку періодичних друкованих медіа: чому та нащо
Послуга з приймання передплати на періодичні друковані медіа (на одну адресу незалежно від кількості видань) становитиме 15,00 грн (без ПДВ).
Досі вартість операцій, пов’язаних із доставкою газет і журналів, розраховувалася залежно від декількох складових: ваги й обсягу видання (шпальт) та кількості виходів на мінімальний термін передплати.
Відтепер достатньо вибрати сферу розповсюдження медіа: загальнодержавне чи місцеве. Доставка одного примірника становитиме:
- для загальнодержавних медіа — 5,00 грн;
- для місцевих медіа — 4,00 грн.
Як порівняти, доставка Укрпоштою простого листа — 12 грн, а відправлення за послугою «Укрпошта Документи» — 45 грн (у конкурентів — від 55 грн).
Тарифи на приймання й доставку періодичних друкованих медіа було переглянуто, щоб:
- Забезпечити хоча б мінімальну рентабельність надання послуг та уникнути подальших збитків, адже впродовж двох років компанія не переглядала тарифи, тоді як витрати на логістику й заробітні плати зростали. Водночас видавнича вартість не обмежувалася (й не обмежується) нормативними документами, що давало змогу видавцям відразу ж реагувати на подорожчання паперу, друку тощо.
- Посприяти покращенню сервісу доставки. Поліпшити якість надання послуг легше, коли листоноші зацікавлені у цьому, тож для них розроблено систему фінансової мотивації. До того ж завдяки цифровізації буде змога контролювати якість та своєчасність доставки. Пересувні відділення оснащено GPS-трекерами, що дає змогу відстежувати їх маршрути й контролювати дотримання графіків роботи.
- Мати можливість більше інвестувати у розвиток. На 1 квартал 2024 року планується запуск автоматизованої лінії, аби суттєво пришвидшити сортування газет та журналів.
- Полегшити будні видавців. На сайті Укрпошти у видавців буде можливість приймати публічну оферту онлайн без зайвої паперової тяганини.
Таким чином, листоноші будуть мотивовані просувати оформлення передплати, а українці, зокрема на прифронтових та деокупованих територіях, завжди матимуть доступ до журналів та газет з українськими наративами, що вкрай важливо з точки зору інформаційної безпеки під час повномасштабної війни.
https://www.epravda.com.ua/news/2023/10/31/706048/