Команда Державної служби якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією провела міжнародний онлайн-семінар за результатами дослідження щодо навчання українських дітей у Чехії.
Спікер заходу Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора, представив результати Проміжного звіту щодо інтеграції до навчання українських дітей та учнів.
За даними дослідження Чеської шкільної інспекції,
- до дитячих садків Чехії зараховано близько чотирьох тисяч українських дітей,
- до базових шкіл зараховано понад 26 тисяч учнів,
- у переважній більшості українці долучені до занять у загальних групах, спільно з чеськими дітьми,
- близько 10% закладів освіти організували освітній процес для українських дітей відокремлено від решти учнів,
- 7% надали перевагу комбінованому процесу (вирівнювальне навчання українських учнів у окремій групі та навчання у класі з чеськими однолітками).
Чеські партнери Служби виявили, що
для успішної інтеграції українських дітей до нових умов навчання майже 2/3 шкіл та половина дитячих садків призначили координатора для допомоги у розв’язанні потенційних проблемних ситуацій з адаптацією.
Освітній простір більшості закладів обладнано двомовними вказівниками. Для ефективної комунікації між учнями з України, їх чеськими однолітками та вчителями у деяких школах створено адаптаційні групи, де особлива увага приділяється опановуванню основ чеської мови та соціалізації. Крім того,
близько 90% українських здобувачів освіти забезпечені навчальними матеріалами, шкільними обідами та доступом до позашкільних занять.
У представлених спікером статистичних даних зазначається, що 2/3 чеських шкіл здійснювали моніторинг психічного стану українських учнів. У виявлених випадках здебільшого йшлося про закритість та емоційну вразливість дитини, проте психічні проблеми не вели до труднощів у освітньому процесі та з часом нівелювалися. Дані звіту свідчать, що діти з України та Чехії швидко знаходять спільну мову, формуючи переважно змішані групи, а також підтримують одне одного.
Враховуючи результати дослідження фахівці Чеської шкільної інспекції розробили ряд рекомендацій Міністерству освіти, закладам освіти та їх засновникам, що покликані сприяти інтеграції українських учнів до системи чеської освіти, полегшити процес адаптації. Здійснені кроки також допоможуть забезпечити якісну підготовку шкіл та закладів дошкільної освіти до створення відповідних умов для навчання учнів з України.
Джерело: Державна служба якості освіти