З 1 жовтня в Україні запрацювала єдина інформаційна система соціальних послуг, яка дає можливість оперативно реагувати на потреби внутрішньо переміщених осіб. Кожен переселенець зможе отримувати послуги за місцем свого фактичного перебування.
Про це напередодні запуску системи повідомила представникам громад Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей Світлана Сельдіна, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Запорізькій області.
– Ця система створює належні умови для надання та отримання соціальних послуг, дає можливість централізувати призначення, нарахування та виплати для ВПО, що значно прискорить отримання допомоги та розв’язання проблемних питань переселенців, – зазначила експертка.
Під час воєнного стану в сфері надання муніципальних послуг постійно відбуваються зміни. Експерти U-LEAD ознайомили фахівців громад з ключовими новаціями та змінами в сфері освітніх, медичних, культурних, адміністративних і соціальних послуг.
Під час розгляду блоку про адміністративні послуги учасники зазначили, що кількість послуг в Центрах надання адміністративних послуг практично не змінилася, при цьому збільшилася кількість звернень громадян. Це пояснюється тим, що громади приймають вимушених переселенців і відповідно люди звертаються за довідками та послугами.
Світлана Сельдіна зазначила, що окрім отримання адміністративних послуг безпосередньо в ЦНАПах є можливість отримувати їх за допомогою електронного сервісу Дія, який системно розширює спектр послуг.
Зокрема, на період воєнного часу Мінцифри створило єДокумент, який містить дані паспорту та картки платника податків. Під час евакуації люди не завжди мають при собі необхідні документи, а такий цифровий документ автоматично підтягується в застосунку Дія і його можна показувати представникам поліції та бійцям тероборони на блокпостах, щоб підтвердити особу.
Після 24 лютого були впроваджені й інші сервіси Дії. Зокрема йшлося про можливість отримати в додатку ДІЯ пенсійне посвідчення, посвідку на проживання, документи англійською, шеринг авто, послугу єМалятко, отримання допомоги по безробіттю та статусу безробітного, сервіси на платформі «єДопомога» та інші.
Також під час заходу увага була приділена ролі органів місцевого самоврядування в організації поховань та перепоховань загиблих та померлих під час війни осіб.
– Під час інформаційної сесії ми ставили за мету дати відповідь учасникам на найбільш поширені питання, що стосуються муніципальних послуг. Наші мешканці, наші люди, наші внутрішньо переміщені особи потребують надання адміністративних послуг і тому не можемо ми обходити стороною ці питання. Адже від спокійного якісного надання послуг залежить моральний стан людей, з якими ми працюємо. Тобто все повинно бути чітко спокійно, врівноважено і давати людям надію, що все буде добре, – підкреслила Тетяна Бордюг, керівниця Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Запорізькій області.
ДОВІДКОВО
Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, підзвітному та багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає потребам громадян, та розширює можливості громад