В оселі “скаче напруга”: що робити та куди звертатися
У період відключень світла, коли включається електрика, напруга в електромережі може бути не 220 Вольт, а набагато вищою.
Через такі перепади напруги побутова техніка може навіть згоріти.
Який показник напруги вважається нормою та що робити, коли напруга “скаче”, розповіли у “Запоріжжяобленерго”.
Прості показники, які вказують на проблеми з напругою
Мерехтіння або тьмяне світіння ламп, часте їх перегорання;
Порушення в роботі побутової техніки: повільно нагріваються ТЕН, гудуть трансформатори, скидаються таймери, прилади не включаються або виходять з ладу без видимих причин.
Лампи розжарювання або галогенові світять яскравіше, ніж зазвичай;
Раптові відключення і перезавантаження комп’ютера.
Яка саме напруга вважається занизькою чи зависокою?
“Часто споживачі повідомляють, що напруга в їхній оселі стрибає – 232 В, 228 В, 200 В…
Ці показники відповідають нормі і немає про що хвилюватися”, – зазначають у “Запоріжжяобленерго”.
Згідно з Кодексом системи розподілу, нормально допустимі значення відхилення від звичного усім 220 В становлять ±10%.
Тобто, встановленим нормативам відповідає напруга в діапазоні від 198 В до 242 В.
Як діяти, якщо напруга в оселі виходить за межі 198 В до 242 В
Крок 1. Зверніться до балансоутримувача вашого будинку – ОСББ чи керуючої компанії – із запитом на обстеження внутрішньобудинкових мереж.
У переважній більшості випадків причина – саме в їх незадовільному стані. Якщо проблема в цьому – її мусить усунути балансоутримувач. Якщо із внутрішньобудинковими мережами все гаразд,..
Крок 2. Направте письмову заяву на електронні скриньки kanc@zoe.com.ua або ikc@zoe.com.ua, зателефонуйте до кол-центру за номером 0-800-304-502 або відвідайте один з Центрів обслуговування споживачів та повідомте про проблему.
Крок 3. Протягом 15 робочих днів від отримання/ реєстрації вашого звернення, до вас приїдуть фахівці та встановлять прилад вимірювання параметрів якості електроенергії на термін не менше 7 календарних днів.
Крок 4. Якщо результати цих замірів підтвердять незадовільну якість електроенергії (зависоку/ занизьку напругу), у “Запоріжжяобленерго” нададуть компенсацію за недотримання показників якості послуг з розподілу електроенергії та усунуть цю проблему.
Компенсація нараховуватиметься від дня реєстрації звернення до дня усунення причини незадовільної якості електроенергії.
Примітка: для мешканців багатоквартирних будинків – починається із Кроку 1, для мешканців приватних будинків – одразу з Кроку 2.
Фото – ілюстративне