• Архів газети
  • Історія
  • Про видання
  • Контакти
  • Рекламодавцям
  • Обрати мову сайту
  • Українська
  • Русский
Газета МИГ
  • Новини Запоріжжя
    • Підтримка
    • ЖКГ, Транспорт
    • Фінанси, економіка
    • Культура, навчання
    • Спорт
  • Україна та Світ
  • Інфографіка
  • Спецпроєкти
    • Факти – ліки проти фейків
      • Випуск 1
      • Випуск 2
      • Випуск 3
      • Випуск 4
      • Випуск 5
      • Випуск 6
      • Випуск 7
    • Цікаво
    • Світ допомагає відновлювати Україну
      • Cпецвипуск 20
      • Cпецвипуск 19
      • Cпецвипуск 18.
      • Cпецвипуск 17.
      • Cпецвипуск 16.
      • Cпецвипуск 15.
      • Спецвипуск 14.
      • Cпецвипуск 13.
      • Cпецвипуск 12.
      • Cпецвипуск 11.
      • Спецвипуск 10.
      • Спецвипуск 9
      • Спецвипуск 8
      • Cпецвипуск 7
      • Cпецвипуск 6.
      • Cпецвипуск 5.
      • Cпецвипуск 4.
      • Cпецвипуск 3.
      • Cпецвипуск 2.
      • Cпецвипуск 1
      • Архів PDF Світ допомагає відновлювати Україну
    • Запорізькі крафтовики
    • Виконані
      • Слово правди – наша зброя
        • Спецвипуск 1
        • Спецвипуск 2
        • Спецвипуск 3
        • Спецвипуск 4
        • Спецвипуск 5
        • Спецвипуск 6
        • Спецвипуск 7
        • Спецвипуск 8
        • Спецвипуск 9
        • Спецвипуск 10
      • Запоріжжя: 45 км до лінії фронту
      • Правда кривду переможе!
        • Cпецвипуск 6
        • Cпецвипуск 5
        • Cпецвипуск 4
        • Cпецвипуск 3
        • Cпецвипуск 2
        • Спецвипуск 1
      • Громадськість за здорове місто
      • Коронавірус під мікроскопом
    • Архів PDF
    • Євроінтеграція
      • Реформи
      • Україна-ЄС
    • Дивовижне Запоріжжя
      • Історія успіху
      • Персони
      • Точка на карті
  • Фото і відео
  • Публікації
    • Політика
    • Споживач
    • Соціальна сфера
    • Медицина, екологія
    • Мистецтво, дозвілля, туризм
    • Різне
  • Важливо
Газета МИГ
No Result
View All Result

Свіжі новини Запоріжжя та Запорізької області » Публікації » Мистецтво, дозвілля, туризм » Хто оберне “Укрзалізницю” обличчям до людей?

Хто оберне “Укрзалізницю” обличчям до людей?

by Анна
09/06/2021
in Мистецтво, дозвілля, туризм, Новини Запоріжжя, Публікації, Фінанси, економіка
0
Хто оберне “Укрзалізницю” обличчям до людей?
467
VIEWS

Експерт Юрій Щуклін (в центрі з мікрофоном) на Бізнес-форумі на Хортиці

Цифровізація дійшла й до “Укрзалізниці”. Та чи виграють від цього національні сільгоспвиробники, власники та перевізники вантажів? І яке місце у залізничних перевезеннях займають пасажири?

Про це йшлося під час однієї з дискусій в рамках Бізнес-форуму* на Хортиці, у якій взяли участь член логістичного комитету Європейської бізнес-асоціації, засновник транспортно-логістичної компанії “Зертек” Юрій Щуклін та дипломат, політик, міністр інфраструктури України у 2016-2019 роках Володимир Омелян.

Як читати слово «інфраструктура»

Юрій Щуклін, який займається логістикою зерновантажів 20 років, може розповісти про складні стосунки з “Укрзалізницею” багато. Але наразі його найбільш хвилювало питання про доступ бізнесу до інформаційної інфраструктури цього підприємства.

Не секрет, що залізничний транспорт є однією із ахілесових п’ят виконання Угоди про асоціацію Україна-ЄС, якою визначено зобов’язання щодо імплементації семи директив та чотирьох регламентів ЄС у цій сфері. Ними передбачається, зокрема, забезпечення прозорості та недискримінаційного доступу до інфраструктури залізничного транспорту всіх підприємств залізничного транспорту, покращення послуг залізничних перевезень пасажирів та сприяння інтеграції української залізничної системи в залізничну систему Співтовариства. Та надто багато спокус зав’язано довкола “Укрзалізниці”, аби владці швидко приводили її функціонування у відповідність до європейських стандартів.

Здавалося, процес зрушив з місця, коли у вересні 2019 року до Верховної Ради надійшов законопроєкт «Про залізничний транспорт України». За кілька тижнів свої висновки щодо нього надало Головне науково-експертне управління. І вже в першому пункті зауважується плутанина у термінах щодо інфраструктури.

“Йдеться, зокрема, про терміни – «інфраструктура залізничного транспорту загального користування стратегічного значення», «інфраструктура залізничного транспорту загального користування», «інфраструктура залізничного транспорту», «інфраструктура»… У зв’язку з цим у подальшому в тексті проєкту не вбачається можливим визначити, про яку саме інфраструктуру взагалі йдеться”.

Інформаційна система є. Доступу до неї у бізнесу немає

У січні 2020 року законопроєкт «Про залізничний транспорт України» було розглянуто на засіданні Комітету з питань інтеграції України з Європейським Союзом, який, зокрема, повторив зауваження щодо плутанини в термінах. Чи працює хтось хоча б над чітким термінологічним апаратом, не кажучи вже про його застосування, наразі невідомо.

“Законопроєкт був написаний у турборежимі, – говорить Юрій Щуклін. – До інфраструктури віднесли мости, рельси, шпали, вокзали, багато іншого. Але не внесли головного – інформаційну інфраструктуру, без якої переміщення вантажів неможливо”.

За словами пана Юрія, “Укрзалізниця” має автоматизовану систему керування рухом, вона досить потужна, але вільного доступу до неї у підприємців, пов’язаних із перевезеннями вантажів, немає. Через це кожна компанія вимушена створювати свою міні-систему, що дуже здорожує і гальмує бізнес та не приносить користі самій “Укрзалізниці”. Яка виступає найбільш ефективним засобом для експорту зерна та кукурудзи, за виробництвом яких ми обігнали мало не всі країни світу. Проте наразі варіант доставки цих вантажів до портів залізницею далекий від ідеального.

Олігархи хотіли б перевозити руду безкоштовно

Поглянути на питання трошки ширше запропонував Володимир Омелян. Він впевнений, що багато негараздів відбувається тому, що втрачено кваліфікований менеджмент середньої ланки. Навіть з нинішнім ресурсом можна було би впоратися, якби були фахові логісти та інші спеціалісти.

А головним гальмом на шляху модернізації “Укрзалізниці”, на думку пана Омеляна, є вертикально інтегрована корупція та втручання до справ акціонерного товариства політиків. Їм вигідна невизначеність у законодавстві, що веде до керування перевезеннями у ручному режимі. У чому найбільше зацікавлені олігархи, які мріють перевозити свою руду взагалі безкоштовно.

“Окремі приватні особи везуть свої вантажі втричі дешевше, ніж сумлінні платники податків. І я не бачу в нинішньої монобільшості бажання щось міняти”, – висловив свою думку Володимир Омелян.

Пасажирські перевезення – проєкт соціальний…

Щодо пасажирських перевезень і Юрій Щуклін, і Володимир Омелян дійшли згоди, що це більше соціальний проект, ніж бізнесовий. При тому, що держава жодним чином не підтримує їхній розвиток.

За словами пана Омеляна, історично так склалося, що залізниця Російської імперії, чиї маршрути досі лежать в основі потоків “Укрзалізниці”, створювалася з метою перевезення вантажів, а не пасажирів. На відміну від залізниці Австро-Угорщини, яка орієнтувалася якраз на людей. Проте в сучасних умовах і в європейських країнах пасажирські перевезення дотуються державою. Зокрема, Польща щорічно виділяє на підтримку пасажирських перевезень близько двох мільярдів євро, Австрія – близько п’яти мільярдів, Німеччина – близько 16 мільярдів євро. Україна – нуль.

Що ж робити?

“Перш за все, треба людям сказати правду, – вважає пан Омелян. – Що і центральна, і місцева влада мають сплачувати за перевезення пасажирів “Укрзалізниці”. Має бути чітко артикульовано, що туди треба інвестувати гроші.

Де їх брати? У 2017 році ми створили Дорожній фонд, і це працює. Подібний фонд має бути створений і на “Укрзалізниці”. Задля оновлення рухомого складу, реконструкції колій і підвищення швидкостей. Зараз ми пересуваємося зі швидкостями середини минулого сторіччя, а будівництво нових залізничних колій неокупне. Саме тому свого часу ми висували ідею побудови гіперлупа, бо цей проєкт міг би бути окупним”.

Тема швидкостей та розкладу руху викликала жваву реакцію з боку учасників і простих відвідувачів Бізнес-форуму.

  • Хіба нормально, що потяг із Харкова до Запоріжжя прибуває о третій годині ночі?
  • Що до Одеси можна дістатися раз на дві доби?
  • А до столиці навіть Інтерсіті їде шість годин?

Володимир Омелян вважає, що для вирішення проблем Укрзалізниці (і не тільки) влада має бути людиноцентричною.

“Я вірю в Україну. Ми величезна країна у центрі Європи. Вірю в Хортицю. Це місце, де народжуються потужні проекти і де загадуються наймогутніші бажання”.

Хочеться поділити віру пана Володимира, що мрії про людину як центр уваги держави обов’язково збудуться…

Підготувала Ганна ЧУПРИНА, фото з соцмереж

*Бізнес-форум на Хортиці проходив 22-23 травня у рамках «Арт-вихідних», організованих платформою «Мистецький простір»

Tags: Арт-вихіднібізнес-форумВолодимир ОмелянМистецький простірЮрій Щуклін

Новини від МИГа mig.com.ua в Telegram та Instagram та facebook. Підписуйтесь на наші канали https://t.me/migcomua та facebook та  Instagram

Previous Post

Ювілейні «Акорди Хортиці» пролунають у Запоріжжі

Next Post

Назван самый удобный для жизни город мира

Анна

Related Posts

Що пропонує «Затишно space» запоріжцям на цьому тижні?
Новини Запоріжжя

Перший серпневий тиждень у просторі «Затишно space»

04/08/2025
463
Молодь Запоріжжя запрошують на ранкові пробіжки
Новини Запоріжжя

Молодь Запоріжжя запрошують на ранкові пробіжки

04/08/2025
927
Впродовж доби рятувальники ліквідували 5 пожеж
Новини Запоріжжя

Впродовж доби рятувальники ліквідували 5 пожеж

04/08/2025
463
Погодили виділення компенсації ще одному власнику знищеного житла
Новини Запоріжжя

Погодили виділення компенсації ще одному власнику знищеного житла

04/08/2025
463
Ляльку-мотанку «На здоров’я» створюватимуть в бібліотеці
Новини Запоріжжя

Ляльку-мотанку «На здоров’я» створюватимуть в бібліотеці

04/08/2025
463
Next Post

Назван самый удобный для жизни город мира

Щоденники війни

Сили оборони України завдали удар по російських військових об’єктах на ТОТ Запорізької області

Дві людини загинули внаслідок ворожої атаки на Пологівський район

Сили оборони знешкодили 161 із 162-х ворожих дронів – ПС ЗСУ

ДСНС Запорізької області: ліквідація наслідків ворожих обстрілів 3 серпня

Окупанти продовжують гатити по містах і селах Запорізької області

Вночі російські окупанти знову атакували Одещину ударними безпілотниками

Цікаво

Якою буде погода в Запоріжжі в перші три дні тижня – прогноз синоптиків

Вперше в історії. Українки вибороли “золото” на ЧЄ з пляжного волейболу

На Камчатці вперше за історію спостережень почав вивергатися вулкан Крашенинникова (відео)

Вчені виявили в Австралії новий гігантський вид паличників (відео)

Календар стрижок на серпень 2025 року: сприятливі та несприятливі дні

Всесвітня метеорологічна організація засвідчила рекорд мега блискавки в США (відео)

Публікації

Наш земляк отримав Міжнародну премію миру в Брюселі

«Запоріжжя: культурний форпост»: як національна стратегія реалізується на локальному рівні

Запоріжжя: актуальні питання щодо дотримання прав людини

З відстані часу краса рідних пейзажів стає безцінною

Що таке гендерна чутливість і як її розвинути (перевір себе)

Як жінки на Запорожжі рятують коней

Oтримуйте нoвини швидше з дoпoмoгoю нaшoгo Telegram-кaнaлa: https://t.me/migcomua

Газета МИГ
  • «Факти – ліки проти фейків» PDF архів
  • Архів PDF Світ допомагає відновлювати Україну
  • Архів PDF
  • Слово правди – наша зброя
  • Архів газети
  • Історія
  • Про видання
  • Контакти
  • Рекламодавцям
  • Українська

Контакти

Адреса редакції:
м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 152, , 5 поверх
Адреса для кореспонденції:
а/с 8030, м. Запоріжжя, індекс 69095 Приймальня (061) 7875211,
[email protected]
Сайт mig.com.ua створено для поширення інформаційного контенту під брендом "МИГ". Матеріали сайту готуються і редагуються співробітниками ТОВ "Газета МИГ".
Сайт отримав гранти від Фонд Східна Європа, Празький центр громадянського суспільства та Асоціації «Незалежні регіональні видавці України».
Рекламна служба газети та сайту:
[email protected] ,
[email protected]
Статті у розділі "Важливо" можуть бути комерційною або спонсорською інформацією .
Адміністратор сайту:
[email protected] [email protected]
Використання матеріалів, опублікованих на сайті, дозволяється із зазначенням посилання на офіційний сайт газети МИГ

Мітки

ЄС БПЛА Бердянськ ДСНС ДТП Енергодар Запоріжжя Запорізька ОВА Запорізька область Мелітополь НПУ Новини Запоріжжя Новости Запорожья ПРОГНОЗ Украина адреси вибухи відключення відновлення війна війна з рф графіки гроші допомога діти електроенергія кримінал новини обстріл обстріли окупація погода пожежа поліція поліція_Запоріжжя ремонт руйнування рух рятувальники світло синоптик суд транспорт час черги

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

  • Русский
  • Новини Запоріжжя
  • Україна та Світ
  • Щоденники війни
  • Спецпроєкти
    • Факти – ліки проти фейків
    • Світ допомагає відновлювати Україну
    • Євроінтеграція
    • Дивовижне Запоріжжя
    • Виконані
      • Слово правди – наша зброя
      • Правда кривду переможе!
      • Запоріжжя: 45 км до лінії фронту
      • Громадськість за здорове місто
  • Публікації
  • Важливо
  • Фото і відео
  • Цікаво
  • Календар
  • Інфографіка
Рекламодавцям
No Result
View All Result