У ніч з 2 на 3 травня 1957 року морський рудовоз (вуглевоз), який на борту ніс ім’я міста за дніпровськими порогами – «Запоріжжя», прямував до порту Жданов (нинішній Маріуполь) з вантажем марганцевої руди. Перебуваючи у водах Азовського моря, за 44 милі від порту Керч рудовоз зіштовхнувся із зустрічним суховантажем «Караганда» водотоннажністю 10000 тонн.
Згідно з уточненням порталу fleetphoto, суховантажне судно вдарило носовим краєм у лівий борт рудовоз – між другим і третім трюмами.
При цьому «Караганда» увійшла в корпус «Запоріжжя» майже на третину ширини і так щільно, що перекрила доступ води до трюмів. Але, як тільки суховантаж збільшив оберти гвинта на «повний назад», в пробоїну, що утворилася, хлинула забортна вода. Пароплав «Запоріжжя» почав різко кренитися на лівий борт і… затонув.
Жертв, на щастя, не було.
У жовтні 1957 року була зроблена спроба підйому затонулого корпусу судна, проте, після того, як його таки підняли на поверхню моря, воно через сильний шторм знову затонуло в межах судноплавного фарватеру. Надалі, протягом трьох років, корпус «Запоріжжя» був зруйнований за допомогою серії підводних вибухів.
*
«Запоріжжя»: інформація про судно
Проект: B-30 (Польща), тип Sołdek
Місце побудови: ДП «Stocznia Gdańska», Гданськ
Будівельний №: B30/7
Побудовано: 1950 рік
Списано: травень 1957 року
Приписка: Жданов (Маріуполь)
«Солдек» – головне судно проекту В30; всього Гданською верф’ю побудовано 29 суден цього проекту в період з 1949 по 1954 роки; перші 5 були побудовані для Польської Народної Республіки, а наступні – для СРСР.
Технічні дані судна
Довжина: 88.96 м.
Ширина: 12.30 м.
Валова місткість: 1989…2005 т.
Дедвейт: 2585…2610 т.
Кількість трюмів: 4
Тип головного двигуна: парова машина подвійного розширення Howden-Johnson
Швидкість: 10.4 уз.
Екіпаж: 28 чол.
*
Єдине фото рудовозу «Запоріжжя», що збереглося, – з колекції маріупольського фотохудожника Георгія Топалова, члена Національної спілки фотохудожників України, учасника багатьох виставок. Літописець Азовського морського (торговельного) пароплавства, Георгій Петрович займався морською тематикою у 60-ті – 90-ті роки минулого століття.
Фото продано на аукціоні у жовтні 2021 року за 180 гривень.