Росія часто використовує старі судна для транспортування своєї сирої нафти, в тому числі по Балтійському морю, попереджає Грінпіс.
Згідно з дослідженням природоохоронної організації Грінпіс, 192 напівзруйнованих танкера транспортують російську сиру нафту по всьому світу. За останні два роки 171 із цих суден пройшли один або кілька разів через німецьке Балтійське море та морську зону судноплавного шляху Kadetrinne у затоці Мекленбург.
Танкери застарілі, багато з них мають технічні несправності, тимчасово відключили автоматичну ідентифікацію або перевели вантаж на інші танкери в морі. Це був особливо ризикований маневр, заявили в Грінпіс. Перераховані 192 судна є найнебезпечнішими нафтовими танкерами так званого російського тіньового флоту. Найстаршому кораблю 27 років, а наймолодшому 16 років.
Крім того, танкери поки що не в жодному санкційному списку. Грінпіс попереджає, що в разі аварії на Кадетрінне на північний схід від затоки Мекленбург під загрозою опиниться все узбережжя Балтійського моря Німеччини. Усі танкери недостатньо застраховані від наслідків розливу нафти.
«Ці танкери для брухту мають бути першими, кого додадуть до списку санкцій ЄС, – вимагає Тіло Маак, морський біолог із Грінпіс. – Федеральний уряд повинен діяти швидко і запобігти катастрофі, що насувається», – додав він.
У вересні Грінпіс опублікував дані дослідження, згідно з якими рейси танкерів із сирою нафтою, що залишають Росію в Балтійському морі, зросли на 70 відсотків із січня 2021 року. Через рік після початку загарбницької війни Росії проти України майже 1000 танкерів, завантажених нафтою з Росії, пройшли б на захід узбережжям Балтійського моря у 2023 році. Це в середньому два-три кораблі на день. Основними покупцями є Індія та Китай.
Державний секретар з питань навколишнього середовища Катя Гюнтер сказала, що ця тема була зареєстрована на екологічній конференції в листопаді. «Страшно, що Балтійським морем їздять понад 200 напівзруйнованих і здебільшого незастрахованих нафтових танкерів і вантажних суден. Наразі питання полягає не в тому, чи станеться нафтова катастрофа, а в тому, коли», – каже Гюнтер.
Вона назвала так званий тіньовий флот масовою загрозою для Балтійського моря.
Фото: Даніель Мюллер/Грінпіс Німеччини. Протест на Балтійському морі проти експорту російської нафти застарілими танкерами.