В умовах повномасштабної війни та нестабільної економічної ситуації зростання споживчих цін є закономірним явищем. Втім, дослідження у цій сфері доводять, що темпи зростання в різних регіонах України все ж відрізняються.
Експерти сайту codes.com.ua проаналізували поточні показники зростання споживчих цін та визначили перелік регіонів-лідерів. Найбільші темпи зростання — у Києві. Столиця України демонструє підвищення показника споживчих цін на рівні 102,6%. Водночас у Київській області це значення відчутно нижче — 101,1% (на рівні з Херсонською, Тернопільською та Рівненською областями).
Стосовно інших регіонів з високим показником зростання індексу споживчих цін, то поміж лідерів Івано-Франківська область, яка має 101,6%, Львівська, Одеська, Кіровоградська та Харківська області з показником 101,4%, а також Донецька, Луганська, Миколаївська, Дніпропетровська та Закарпатська області, які мають показник 101,3%. Ще нижчі значення у Волинській та Чернівецькій областях — 101,2%.
Станом на середину 2024 року у переважній більшості регіонів України (за винятком названих вище) загальний показник інфляції не перевищує 101%. Мінімальний показник — в Сумській області (100%).
Представники Codes у своєму матеріалі для zn.ua наголосили, що на початку року Нацбанк прогнозував зростання інфляції в Україні на 8,6% до кінця року. Однак пізніше прогноз було скориговано до 8,2%. Є ймовірність, що зрештою цифра виявиться навіть меншою, проте очікувати значного відхилення від прогнозів все ж не варто. В поточних умовах Україна не може повністю позбавитися від інфляції, враховуючи продовження повномасштабної війни та складну економічну ситуацію загалом.
Що стосується споживачів, то для них ця тенденція означає поступове, але досить помітне зростання вартості переважної більшості товарів та послуг. Відповідно, виникає потреба шукати шляхи економії, у тому числі використання промокодів, участь у програмах лояльності, очікування сезонних знижок тощо. В Codes, посилаючись на власні дані статистики, підтверджують, що кількість українців, які шукають та використовують промокоди на знижку, зростає вже кілька років поспіль. У деяких випадках це дійсно дає змогу заощадити на покупках 20-30% чи більше (залежно від магазину та наявних пропозицій). Для бізнесу подібні пропозиції — це в першу чергу інструмент залучення нової аудиторії та утримання існуючої. Конкуренція так чи інакше залишається досить високою в усіх нішах, а боротьба за клієнта посилюється. І дехто цілком виправдано готовий знизити потенційні прибутки задля залучення більшої кількості покупців.