Розділення Укрзалізниці на чотири функціональні бізнес-вертикалі має відбутися в рамках Угоди про асоціацію Україна-ЄС та є необхідним кроком на шляху перетворення компанії на прибутковий бізнес. Про це повідомляється у Євроінтеграційному дайджесті № 162 з посиланням на заяву голови правління АТ «Укрзалізниця» Володимира Жмака.
Чотири функціональні вертикалі мають стати окремими компаніями: вантажна, пасажирська, інфраструктурна, та виробнича. Оскільки зараз в компанії все змішано, то це заважає визначити рентабельність окремих сегментів.
У рамках перетворення “Укрзалізниці” в холдингову компанію менеджмент прагне, щоб збиткові пасажирські перевезення стали бодай самоокупними, оскільки зараз вони здійснюються за рахунок дотацій від вантажних перевезень.
Для цього Укрзалізниця має намір укладати публічні договори на перевезення пасажирів у приміському сполученні з органами центральної та місцевої влади, крупними підприємствами, які зацікавлені в своєчасному прибутті на роботу своїх працівників.
У рамках таких договорів “Укрзалізниця” надаватиме замовнику нові модернізовані електрички з усіма сучасними умовами перевезення пасажирів.