Інститут економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) випустив Двадцять друге Щомісячне опитування підприємств «Український бізнес під час війни» за лютий 2024.
Польовий етап 22-ої хвилі тривав із 19 по 29 лютого 2024 року. Проведено телефонні інтерв’ю з представниками 542 підприємств усіх розмірів, які розташовані в 21 із 27-ми регіонів України.
Ключові результати 22-го щомісячного опитування підприємств:
- У лютому 2024 року на тлі покращення короткострокових очікувань і традиційно високого рівня дворічної невизначеності дефіцит працівників став однією з ключових перешкод для розвитку бізнесу.
- Агрегований показник перспектив промисловості зріс, як і частка підприємств, що працюють на повну потужність. Водночас Індекс Відновлення Ділової Активності зменшується вже другий місяць поспіль.
- Невизначеність залишається високою у довгостроковій перспективі, та зросла для загальноекономічного середовища у піврічній перспективі.
- Очікування бізнесу на дворічну та піврічну перспективи залишаються без суттєвих змін.
- Виробничі показники та очікування на три місяці покращились, водночас очікування щодо експорту залишаються без змін.
- Незначною мірою зросла частка підприємств, які працюють на повну потужність порівняно з довоєнним періодом.
- Вперше за кілька місяців перервалась тенденція до скорочення кількості працівників, проте брак робочої сили як перешкода у веденні бізнесу займає другу позицію рейтингу перешкод ведення бізнесу, а проблеми із пошуком працівників залишились без змін порівняно до попереднього місяця.
- «Небезпечно працювати» хоча і не змінилась суттєво у відсотковому значенні, проте опустилась з першого на третє місце у рейтингу перешкод.
- Продовжується стагнація відновлення експортної діяльності.
- Відсоток негативних оцінок державної політики незначним чином зріс.
ДОВІДКОВО
Нове щомісячне опитування підприємств проводиться ІЕД із травня 2022 року.
Метою проєкту є швидкий збір інформації про поточний стан економіки на рівні підприємства.
Потреба у вичерпній інформації про економічну ситуацію є важливою для економічної політики під час війни. Для швидкого збору інформації про поточний стан економіки на рівні підприємства ІЕД проводить щомісячне опитування підприємств із застосуванням підходу кон’юнктурних досліджень (або Business Tendency Survey). Методологію розроблено для оцінки ситуації з «базового рівня» — суджень та очікувань основних економічних агентів – підприємців та керівників підприємств.