У Запоріжжі через падіння рівня води в Дніпрі внаслідок руйнування окупантами греблі Каховської ГЕС можна побачити рештки мостів, збудованих під час Другої світової війни.
Про це повідомляє Національний заповідник «Хортиця»:
«Падіння рівня води в Дніпрі відкрило нашим очам ще одну сторінку історії Хортиці – залишки дерев’яних мостів 1944 року, які знаходились під водою майже 70 років».
Як зазначається, після звільнення Запоріжжя гребля ДніпроГЕС та мости через Дніпро були підірвані. Тож було прийнято рішення спорудити тимчасову залізницю, яка дозволила б переправляти важливі вантажі через обидва русла Дніпра в межах Запоріжжя.
Роботи розпочались 4 січня 1944 року, майже одразу після відходу німців з Правого берегу.
Крім інженерних військ, для спорудження мостів залучались тисячі робітників зі всієї області, зокрема, працівники «Запоріжсталі», «Комунару», «Запоріжбуду» тощо.
80% земляних робіт виконувались вручну за важких погодних умов суворої зими (морози доходили до -20 градусів).
Попри всі складнощі, 20 лютого (тобто через 48 днів) було відкрито проїзд по мосту з центральної частини міста на Хортицю.
Через три дні, коли було добудовано міст через Старий Дніпро, пішли поїзди по всій гілці довжиною 11 км зі швидкістю до 30 км/год.
Тимчасові мости проіснували цілих 9 років.
За цей час вдалося відновити ДніпроГЕС, побудувати мости Б. Преображенського, рух якими було відкрито 30 грудня 1952 року.
Тільки після цього мости були демонтовані.
А свідчення їхнього існування можна було побачити лише в насипних дамбах південної частини Хортиці та в спогадах старожилів.
Фото: Національний заповідник «Хортиця»