Українські полярники щороку копають рів біля станції «Академік Вернадський», щоб забезпечити доступ до засніженого причалу для літніх виходів в море і розвантаження суден.
Цього року копання снігового проходу завдовжки близько 40 метрів і завширшки 2 метри зайняло більше тижня.
![https://scontent-iev1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/407648481_735133851983374_6679816821791547894_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=dd5e9f&_nc_ohc=wGqpiimoN4MAX-L_QpQ&_nc_ht=scontent-iev1-1.xx&oh=00_AfAcjdXzhGezkAmol_SI9WfcFhkIG20ORpEMqyyzkkjRGw&oe=6570F0C7](https://scontent-iev1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/407648481_735133851983374_6679816821791547894_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=dd5e9f&_nc_ohc=wGqpiimoN4MAX-L_QpQ&_nc_ht=scontent-iev1-1.xx&oh=00_AfAcjdXzhGezkAmol_SI9WfcFhkIG20ORpEMqyyzkkjRGw&oe=6570F0C7)
Учасники 28-ї експедиції саме завершили копати довжелезний рів крізь сніги.
![https://scontent-iev1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/407628398_735133775316715_5037508299225327673_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=dd5e9f&_nc_ohc=Ml9bhDXumxEAX-Mwiju&_nc_ht=scontent-iev1-1.xx&oh=00_AfBu6ChavyQjnpDeHWhZ2locDW3Dx87c682Z62tIujHisg&oe=657155BA](https://scontent-iev1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/407628398_735133775316715_5037508299225327673_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=dd5e9f&_nc_ohc=Ml9bhDXumxEAX-Mwiju&_nc_ht=scontent-iev1-1.xx&oh=00_AfBu6ChavyQjnpDeHWhZ2locDW3Dx87c682Z62tIujHisg&oe=657155BA)
Національний антарктичний науковий центр
НАВІЩО ПОЛЯРНИКИ ЗНОВУ КОПАЛИ РІВ БІЛЯ “ВЕРНАДСЬКОГО”?![🤔](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t34/1/16/1f914.png)
Серед традицій українських полярників – щороку відкопувати прохід до другого причалу “джеті”, який за зиму добряче засипає снігом
![❄️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t2e/1/16/2744.png)
Тож наприкінці весни чи на початку літа (в Антарктиці пори року йдуть навпаки) вся експедиція береться за лопати й починає прокладати тунель у кількаметрових кучугурах.
… 28-ма УАЕ саме завершила
![💪](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t6c/1/16/1f4aa.png)
розчищати шлях до “джеті”.
Звісно, їм трохи більше пощастило, ніж попередній експедиції, адже цьогоріч в районі “Вернадського” не було рекордних снігопадів: найбільша висота снігового покриву сягнула трохи більше 2 метрів (а торік – 3,5 м).
..
.Біля “Вернадського” є два причали. Перший називають “сліп”. Біля нього зберігаються човни
![🚤](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t41/1/16/1f6a4.png)
та встановлений потужний кран, яким, власне, човни піднімають на берег. Цю стоянку використовують більшість часу (доки дозволяє льодова ситуація), і прохід до неї підтримується завжди.
Пора другого причалу “джеті” приходить в літній сезон, коли на станції значно збільшується кількість морських виїздів. Він зручний тим, що захищений від хвиль
![🌊](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tbc/1/16/1f30a.png)
, біля нього можна припаркувати човни різних типів і залишити на певний час, а не виймати щоразу з води.
Оскільки вже
за кілька тижнів на “Вернадському” очікують прихід
“Ноосфери”, то дуже важливо було підготувати цей причал до роботи,
щоб оперативно проводити розвантаження судна. З чим команда станції успішно впоралася![😎](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t83/1/16/1f60e.png)
Ну, а для багатьох українців сезон прибирання снігу тільки починається:)
https://www.facebook.com/AntarcticCenter/posts/735133621983397?ref=embed_post
https://unn.ua/news/ukrainski-poliarnyky-rozpovily-navishcho-shchoroku-kopaiut-riv-u-snihu-bilia-stantsii-vernadskoho