З перших днів повномасштабного вторгнення у Малокатеринівській гімназії «Мрія» навчання відбувається дистанційно, онлайн. Перейти на змішану форму поки що не можливо з міркувань безпеки, оскільки в навчальному закладі немає укриття. Однак, за словами директорки гімназії Надії Грибової, і педагоги, і учні вже адаптувалися до нових умов, і навчальний процес проходить на досить високому рівні. Ба більше, не залишається осторонь і позашкільна робота.
– В умовах воєнного стану позашкільна робота має особливий сенс, – каже заступниця директорки «Мрії» з навчально-виховної роботи Альона Хвостенко. – Адже під час війни психологічний стан дітей погіршився, вони частіше відчувають тривожність, страх за своє життя і життя близьких. Водночас улюблене заняття допомагає відволікатися від хвилювання, тривоги чи поганих новин. Стимулювання учнів до участі в різноманітних конкурсах у таких складних умовах є непростим завданням. Але ми намагаємося вирішити цю проблему за допомогою створення мотиваційного середовища та врахування специфічних обставин.
За словами пані Альони, при цьому обов’язково враховуються вік, інтереси та схильності школярів – обираються найцікавіші із запропонованих заходів і реальні до виконання. Також залучають до участі батьків, адже це позитивно впливає на спілкування в сім’ї.
Серед останніх конкурсів зокрема відбувся обласний зліт «Будь вартий своєї країни» за напрямками «Садиба майбутнього», «Українські обереги», «Смачне здоров’я». Загалом у ньому взяли участь 100 школярів. Малокатеринівську гімназію «Мрія» представляло п’ять учнів, і організатори дуже високо оцінили їхні творчі роботи.
Учень 8 класу Ярослав Лизя створив з овочів, фруктів та листя яскраву осінню композицію, яка відображала багатство природи та різноманіття плодів. І назвав її «Плодово-овочева симфонія».
Учениця 5 класу Віталіна Швець зробила так званий «Вітамінний оберег» у вигляді віночка із натуральних продуктів. Яскраві кольори фруктів і овочів контрастують один з одним, створюючи живу картину, яка одразу ж привертає увагу.
П’ятикласник Максим Жовніренко став автором композиції “Соняхи Перемоги”. На його думку, саме соняхи найкраще символізують надію, життєву силу та відновлення. Пелюстки квітів створені з горіхів (міцна шкарлупа – це захист і стійкість), а серцевина – з насіння соняшника, що є початком нового життя.
Дуже незвичайну композицію під назвою «Осіння незнайомка» зробила учениця 10 класу Мар’яна Яцева. Це поєднання живопису з декором із живих квітів та плодів.
– Я вирішила створити портрет незнайомки, що прийшла до нас із осені зі своїми дарами. – каже юна авторка. – Використала все, що знайшла у своєму садку. На мою думку, така композиція привносить атмосферу затишку і тепла у оселю чи офіс.
Учениця 6-а класу Альбіна Власенко зібрала таку собі «Веселу компанію».
– Моя композиція з овочів і фруктів, яка символізує здоровий спосіб життя, має глибокий сенс. Адже кожен овоч в Україні є символічним, – підкреслює Альбіна.
Авторка переконана, що багатство кольорів відображає баланс у раціоні, а це важливо для здорового харчування. Крім того, використання різних форм і текстур символізує різноманітність в житті.
Також цього року учень 7 класу гімназії «Мрія» Арсен Бугай став переможцем обласного етапу Всеукраїнського родинного конкурсу фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини».
Світлана ШКАРУПА,
фото авторки та з архіву гімназії “Мрія”