Мова йде про «Портрет скульптора Григорія Самійловича Теннера», написаний Шовкуненком у 1942 році.
У своїх спогадах Шовкуненко перелічує портрети сучасників, які написав в Уфі, серед них згадує і портрети Теннера, два етюди: один – аквареллю, другий – кольоровими олівцями. Оцей – викрадено
В цей час і Теннер, і Шовкуненко перебували в евакуації в Уфі.
Григорій Теннер (1889-1943) – український скульптор і педагог. Народився митець в Аккермані (нині Білгород-Дністровський), навчався в Одеському художньому училищі, потім рік в Академії мистецтв у Петербурзі – але кинув навчання та вступив у королівську Академію в Мюнхені. Жив і працював у Катеринославі (Дніпро) та Одесі (з 1932 року), куди був запрошений в художній інститут керівником скульптурного відділення та викладачем пластичної анатомії.
Учнями Олексія Шовкуненка були батьки запорізького скульптора Владлена Дубініна: його батько, Костянтин Дубінін, живописець, який загинув під Сталінградом у Другій Світовій війні, та мати, яка по поверненні з сином із евакуації вела творчі гуртки для дітей у Будинку піонерів у старій частині Запоріжжя. Владлен Костянтинович навіть мав надію стати учнем Олексія Шовкуненка – після війни майстер викладав у Києві у
Херсонський обласний художній музей завжди відгукувався на пошукову роботу щодо художників історії створення робіт у колекції Запорізького обласного художнього музею. Нас об’єднує багато імен у колекціях, багато подій та місцин, де зустрічалися митці…
1937 року за акварелі із серії «Дніпробуд» здобув золоту медаль на паризькій міжнародній виставці «Мистецтво і техніка в сучасному житті». Тема художників Дніпробуду була однією з важливих досліджень мистецтвозавиці ЗОХМ Ірини Миколаївни Ласки.
У своїх спогадах Шовкуненко перелічує портрети сучасників, які написав в Уфі, серед них згадує і портрети Теннера, два етюди: один – аквареллю, другий – кольоровими олівцями.
У роботах Шовкуненка мистецтвознавці завжди відзначали глибоку індивідуальну характеристику портретованих і віртуозну майстерність виконання. І цитата зі спогадів художника підкреслює його вміння створювати живі та переконливі образи: