Проблеми максимально ефективного використання вантажівки – поширена тема статей, обговорень, відео в інтернеті та розмов у реальному житті. Ця дискусія триває вже багато років, а головний висновок із неї, схоже, так і не змінився.
Найкращий спосіб продовжити термін служби важких вантажівки – це регулярне планове технічне обслуговування, а також продумана програма профілактичних мір, що включає щедре використання присадок, що дозволяють запобігати важливим проблемам з паливом (що є великою проблемою особливо в умовах України).
Відомо, що дизельні двигуни принципово відрізняються від бензинових тим, що в них не використовуються свічки запалювання. Поршні дизельного двигуна швидко і сильно стискають повітря в камері згоряння, через що те стає сильно перегрітим (все згідно із законами фізики). Температура настільки висока, що коли дизельне паливо потрапляє в камеру циліндра, воно спалахує. Саме тому дизельні двигуни мають більший ступінь стиснення, ніж бензинові (від 14:1 до 25:1).
Самі принципи будови та роботи дизельного двигуна неминуче призводять до того, що у нього з’являється набір переваг і недоліків від яких на нинішньому технологічному рівні просто нікуди не подітися. Їх просто варто знати та враховувати.
Так, завдяки високим температурам та високому ступеню стиснення, дизельний двигун стає помітно більш шумним, ніж бензиновий. З тих же причин конструктори та виробники змушені робити дизеля міцнішими та важчими.
З іншого боку, дизельні двигуни простіші за конструкцією. Що безперечно можна записати в розряд їх переваг. Тобто, крім більшої міцності, дизелі мають меншу кількість деталей. Як ми вже казали, вони не мають свічок, всіх цих дротів і складних систем запалювання.
Звичайно, чим простіше і міцніше двигун, тим довше (в потенціалі) він повинен прослужити. Але, звісно, йому у цьому треба допомогти. Тому що всі переваги дизельного двигуна розкриваються тільки за умови правильної його експлуатації.
З цієї причини, до основних методів продовження активного життя важкої вантажівки відносять:
Планове технічне обслуговування
І тут ми стикаємося з тим парадоксом, що, незважаючи на свою міцність, важкі вантажівки потребують більш частого та уважного планового обслуговування, ніж легкові автомобілі з бензиновими двигунами. Вже багаторазово звідусіль повторювалося, що оливи, масляні фільтри, паливні та повітряні фільтри слід замінювати відповідно до інтервалів технічного обслуговування, рекомендованих виробником двигуна. Не варто нехтувати і своєчасним проходженням технічних оглядів.
Багато в чому такі складності і такий серйозний підхід пов’язані з тим, що вантажівка є машиною, що працює у режимі постійних навантажень і інтенсивної експлуатації. Також великою проблемою саме в наших умовах є, наприклад, неякісне паливо (з низьким цетановим числом, підвищеним вмістом сірки тощо).
Потрібно, періодично зливати відстій з паливного фільтра, відкрутивши зливну гайку. Паливний бак рекомендується чистити з періодичністю 1-2 рази на рік, після зимового періоду та перед ним, при цьому сам бак необхідно знімати.
Техніка водіння та експлуатації
Манера водіння має величезний вплив на те, як довго вантажівка працюватиме на піку своїх можливостей. Те саме стосується і дотримання правил експлуатації автомобіля з дизельним двигуном.
Наприклад, слід пам’ятати, що запуск двигуна з порушенням норм його експлуатації (наприклад, спроба різкого запуску при негативних температурах з літнім дизельним паливом у баку), спроби запуску з буксиру або, наприклад, часті зупинки в міському режимі та пробках призводять до надмірного зношення.
Не варто забувати, що прогрівати дизельний двигун важливо і необхідно. Також варто пам’ятати, що дизельному двигуну потрібно більше часу для прогрівання. Дотримання цієї особливості експлуатації збільшує пробіг та забезпечує менший знос двигуна.
Експлуатуючи дизельний автомобіль, важливо пам’ятати, що двигун не любить високих оборотів. Тривалі подорожі на максимальній швидкості – ще один спосіб наблизити капремонт двигуна.
Добавки (присадки)
Присадки, що підвищують цетанове число: Цетан є мірою займистості дизельного палива. Багато в чому цей показник подібний до октанового числа для бензину. Чим вище цетанове число, тим ефективніше відбувається процес згоряння палива у працюючому двигуні. Однак слід пам’ятати, що закони фізики та хімії не обдуриш і перевищення рекомендованого виробником цетанового числа, не дасть жодної додаткової вигоди.
- Присадки – очищувачі двигуна: Такі добавки містять спеціальні миючі засоби, які очищають паливні форсунки та зменшують викиди вихлопних газів.
- Антигель: Ця присадка зазвичай використовується в холодну погоду. Вона не дає дизельному паливу утворювати гель при охолодженні.
- Змащувальна присадка: Підвищує змащувальну здатність дизельного палива, забезпечує додаткове змащення паливних форсунок та паливних насосів, чим і продовжує їх термін служби. Особливо важлива для сучасного дизельного палива із над низьким вмістом сірки.
Коротко підсумуємо сказане
Акуратне водіння, дотримання рекомендацій виробника з обслуговування та правильне використання присадок – найкращі способи продовжити термін служби вашої важкої вантажівки.
Джерело – https://trucker-boss.com