Вже другий місяць тривають студії кераміки для дорослих у Запорізькій дитячій художній школі.
Два дні на тиждень збираються учні, яким майстриня Лариса Жолудь пояснює прийоми роботи із глиною, формує навички витискати зайве повітря із шматочків, з яких потім виникають наче самі собою качечки, песики, коники – у кожного учня за власною фантазією. Кращі іграшки згодом доправлять у піч…
Та це ще не вся наука!
Олександр Жолудь запрошує до роботи на гончарному крузі. І має вже учня-гончара, який швидко перейняв прийоми майстра, правильну поставу для роботи та вже зробив декілька горщиків та мисочок.
Поступово до роботи долучаються й жінки. Мріють про такий досвід усі учні!
І – щоб ви розуміли, глек і глечиця – це не продукція, вироблена чоловічими або жіночими руками. Глечиця може з’явитися саме від неправильних «стосунків» із вологим куснем глини на крузі, коли учень не в змозі поставити його по центру за вирівнювати форму за всіма законами фізики. Якщо трохи схибиш, не притиснеш як треба, а трохи зкосиш вбік – то й народиться не глек, а глечиця, з нерівним краєм. Несиметрична.
– Але ж, – розповідає пані Лариса, – є такі майстри, що створюють асиметрію навмисне…
І це може бути мистецтвом. Та спочатку треба стати майстром.
Інеса АТАМАНЧУК, фото Миколи БАРИШЕВА