Леклер завоював поул Гран-прі Італії – тіффозі в екстазі

Кваліфікація в Монці не настільки критично важлива, як тижнем раніше в Зандворті. Кількість довгих прямих збільшує можливості для обгонів. Однак боротьба сьогодні на Гран-прі Італії йшла не на жарт.
Перший сегмент продовжив динаміку останньої тренувальної сесії: Макс Ферстаппен значно випереджав усіх суперників. Як і під час вільної практики, він випередив Ferrari більш ніж на три десятки. Однак головна боротьба йшла все ж за визначення трьох претендентів на виліт.
Дещо незвично бачити на двох останніх позиціях два Haas. Але Кевін Магнуссен та Мік Шумахер протягом усього вікенду були серед аутсайдерів, тому нічного дивного. Те саме можна сказати й про Себастьяна Феттеля з Лесном Строллом – сюрпризом стало хіба що те, що Aston Martin програли Williams.
Що ж до самої команди-аутсайдера чемпіонату, то тут також є несподіванка. Нік де Вріс, який сьогодні взагалі вперше сів у болід Williams, екстрено замінивши Алекса Албона, зміг обігнати Ніколаса Латіфі. Причому навіть за умови видалення у дебютанта його найкращого кола, з яким де Вріс випереджав напарника на три десятих секунди. Але й без того Нік виявився швидшим за Ніколаса, нехай і лише на 0,020.
Втім, усі п’ятеро завтра опиняться далеко від останньої позиції, завдяки численним штрафам. Принаймні троє в гонці стартуватимуть з останніх місць – Карлос Сайнс, Льюїс Хемілтон та Юкі Цунода.
Японець, до речі, розуміючи марність боротьби, взагалі вирішив зекономити комплект гуми і на другий сегмент навіть не виїжджав. А ось боротьба за те, щоби не потрапити до наступної четвірки, яка також не продовжуватиме боротьбу в фіналі кваліфікації, в останні дві хвилину була справді гарячою! Остаточно це коло вирішилось вже за хвилину після того як з’явився картатий прапор. Це Даніель Рік’ярдо, виїхавши на завершальну спробу одним з останніх, дуже круто провів коло і показав восьмий час!
Тим самим McLaren витиснув з третього сегменту прямих конкурентів з Alpine: Естебан Окон мало того що має штраф у п’ять позицій, але й втратив можливість покращити стартове місце у фінальному сегменті.
Також повз вирішальний сегмент «пролетіли» Валттері Боттас, Нік де Вріс та Чжоу Гуан’ю.
Що ж до лідерів, то перед фінальною битвою за поул інтрига посилилась. Обидві Ferrari обійшли Макса Ферстаппена!
Причому Карлос Сайнс випередив свого партнера Шарля Леклера та власне Ферстаппена більш ніж на три десятих. Але розв’язання цієї загади досить просте. Всі три боліди лідерів вирішили у другому сегменті не витрачати свіжий комплект софту і виїхали на тій же гумі, на якій пройшли перший сегмент.
Але якщо обидві Ferrari на цій гумі пройшли лише три кола, то Макс – шість, тому що був змушений в першому сегменті провести дві спроби. Однак все це виглядало другорядним – головна битва була попереду.
Нагадаємо, на те, щоби стартувати з першої позиції, претендувати Red Bull не могли. Адже у Ферстаппена штраф – 5 позицій, у Переса – 10. І тут вони боролись за те, аби отримати можливість у гонці обганяти зі старту менше суперників. Ще пара штрафників Сайнс-Хемілтон змагались між собою за 18-те місце на решітці.
В останній парі Карлос одразу вирішив усі питанні в першій спробі – 1:20,584. Mercedes цього вікенду на такий час не спроможний. І в другій спробі іспанець вже цілком міг зосередитись на допомозі напарникові, який змагався за поул. В першій спробі Леклер програв Сайнсу майже дві десятих, але залишився другим.
Дивно, але цього разу Ferrari не стали використовувати командну тактику. Сайнс на останню спробу виїхав дійсно трішки раніше Леклера, але не став очікувати його на трасі – Карлос вирушив на «справжнє» швидке коло, і навіть ще раз поліпшив свій час.
Але Леклеру допомога і не знадобилась! Шарль проїхав неймовірне коло, встановивши рекорд вікенду – 1:20,161! По слідах Ferrari йшов Ферстаппен, але Макс зумів виграти у суперників лише другий сектор кола і у підсумку показав другий час.
Отже, у Шарля Леклера – стовідсотковий поул, вже восьмий в сезоні! Вдома, на ювілейному Гран-прі для своєї команди і рідного автодрому!
За спиною монегаска фінішували одразу чотири «штрафники», тому у гонці поруч із ним стартуватиме той, хто у кваліфікації показав лише шостий результат – Джордж Расселл.
А ось другу лінію складуть представники McLaren Ландо Норріс та Даніель Рік’ярдо. Трішки дивно, але Фернандо Алонсо тут взагалі не змагався, не зафіксувавши у третьому сегменті жодного залікового кола. Таким чином кваліфікацію McLaren виграли у Alpine за явною перевагою!
Зайвою ланкою в третьому сегменті виглядав П’єр Ґаслі, який хоч і намагався боротись, але вийшло це у представника AlphaTauri не надто переконливо: сім десятих секунди до найближчого суперника.
Через неймовірну кількість штрафів, а «постраждають» від них одразу дев’ять (!!!) пілотів, на цей час важко сказати, з якої позиції розпочнуть гонку Red Bull. Скажімо, для Ферстаппена це теоретично може бути як сьоме, так і третє (!) місце.
Варто дочекатись остаточного рішення стюардів. Однак два останні Гран-прі, які Макс вигравав з 10-го та 13-го місця, гарантують, що завтра він теж буде у боротьбі за перемогу.
Чи погодиться із цим Ferrari?
Відповідь завтра о 16:00 з трансляцією на Setanta Sports.
Монца-2022. Результати кваліфікації
- Шарль Леклер “Ferrari” 1:20.161
- Макс Ферстаппен “Red Bull Racing” +0.145
- Карлос Сайнс “Ferrari” +0.268
- Серхіо Перес “Red Bull Racing” +1.045
- Льюїс Хемілтон “Mercedes” +1.363
- Джордж Расселл “Mercedes” +1.381
- Ландо Норріс “McLaren” +1.423
- Даніель Рік’ярдо “McLaren” +1.764
- П’єр Ґаслі “AlphaTauri” +2.487
- Фернандо Алонсо “Alpine” –
- Естебан Окон “Alpine” 1:22.130
- Валттері Боттас “Alfa Romeo” 1:22.235
- Нік де Вріс “Williams” 1:22.471
- Чжоу Гуан’ю “Alfa Romeo” 1:22.577
- Юкі Цунода “AlphaTauri” –
- Ніколас Латіфі “Williams” 1:22.587
- Себастьян Феттель “Aston Martin” 1:22.636
- Ленс Стролл “Aston Martin” 1:22.748
- Кевін Магнуссен “Haas F1 Team” 1:22.908
- Мік Шумахер “Haas F1 Team” 1:23.005
Фото: Twitter-сторінки Scuderia Ferrari, Williams Racing, McLaren, Oracle Red Bull Racing
formula1.com.ua/moncza-2022-rezultaty-kvalifikacziyi/