Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) за фінансової підтримки Європейського Союзу презентувала п’ять нових онлайн-навчальних курсів для представників мікро-, малих та середніх підприємств (ММСП), які змушені переміститись внаслідок війни. Про це повідомляє пресслужба Представництва ЄС в Україні.
Навчання буде доступне на онлайн-платформі «Почати.Бізнес», де підприємці дізнаються, що потрібно для створення та розширення власної справи, як мінімізувати можливі ризики, розвивати електронну комерцію та багато інших практичних аспектів.
Більше третини підприємств України призупинили свою діяльність через повномасштабне вторгнення Росії, а більша частина експорту з країни заблокована через блокаду портів. Уряд розпочав амбітну програму переміщення підприємств у безпечніші райони на заході України, щоб сприяти якнайранішому відновленню економіки та створити альтернативні варіанти логістики для експорту, що залишається обмеженим через відсутність доступу до морської логістики, яка раніше обслуговувала близько 90% українського товарного експорту.
Фредерік Куне, керівник відділу співпраці Представництва ЄС в Україні, зазначив, що оскільки ММСП забезпечують близько 60 відсотків робочих місць і 20 відсотків ВВП в Україні, важливо переконатися, що вони працюють і здатні вести бізнес у цьому складному середовищі, а економіка продовжує функціонувати. «Цей новий навчальний пакет дає їм необхідні для цього підприємницькі та логістичні навички, — сказав пан Кьоне. – І ми пишаємося тим, що беремо в цьому участь».
Урядова програма має попит та успішно допомагає важливим підприємствам відновити роботу. За даними Мінекономіки, станом на середину травня 2022 року Уряд України опрацював понад півтори тисячі заяв на переміщення підприємств із районів активних бойових дій. Завдяки програмі релокації вже 510 українських підприємств перемістили свої потужності у більш безпечні регіони та відновлюють свою діяльність. Згідно з опитуванням, проведеним Європейською бізнес-асоціацією, тільки 3% із 134 опитаних компаній не працювали станом на початок травня.
Виконувачка обов’язків Постійної представниці ПРООН в Україні Манал Фоуані, сказала, що ПРООН розглядає економічне відновлення як невід’ємну частину ширшого розвитку стійкості та відновлення України, де потрібно докласти всіх зусиль для підтримки та розширення можливостей мікро-, малих та середніх підприємств, особливо для постраждалих від війни та переміщених зі сходу та півдня України.
«Близько 96% усіх підприємств в Україні вважаються мікропідприємствами. Однак через майже 12 мільйонів переміщених осіб – як за межами України, так і всередині – багато підприємств закрилися, а люди втратили роботу, – зазначила пані Фоуані. – Щоб подолати наслідки війни, покращити соціально-економічні умови та відновити національну економіку, вкрай важливо, щоби приватний сектор спершу пішов шляхом відновлення, оскільки він з часом створить більше інвестицій на місцевих ринках. Саме тут роль торгово-промислових палат стає вирішальною для сприяння процесу», – додала пані Фоуані.
ПРООН у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру з 2015 року надає комплексну підтримку мікро-, малим та середнім підприємствам шляхом грантового фінансування для різних сфер бізнесу та професійного навчання для підвищення рівня знань та навичок українських підприємців. Відсьогодні на платформі онлайн-навчання доступне навчання за такими темами:
- Бізнес у сфері архітектури: як відкрити бізнес в архітектурі з нуля; як робити неординарні проєкти, які задовільнять і замовника, і команду; чому варто більше розповідати про свою роботу та як перетворити бекстейдж проєкту на ефективний піар-інструмент; досвід Balbek Bureau.
- Бізнес у сфері будівництва: як зарекомендувати себе як експерта у професійному ком’юніті; які виклики роботи з новими технологіями; чому важливо постійно вчитися та розвиватися; як новітні екоматеріали забезпечують безпеку та комфорт; як екобудинки дозволяють своїм власникам економити; як якість будівельних матеріалів впливає на якість життя людини.
- Бізнес у сфері e-commerce: як розпочати бізнес у сфері електронної комерції; як працювати над масштабуванням бізнес-моделі; які завдання CEO компанії; яка специфіка маркетингу для маркетплейсу, хто його цільова аудиторія та постачальники; де найефективніше робити рекламу.
- Бізнес в індустрії моди: які критерії є основними при виборі напрямку для власної справи; яку роль відіграють особисті переваги підприємця; що таке незалежний рітейл та його переваги; постановка цілей і складання бізнес-плану; чому слід розраховувати точку беззбитковості; чому підприємцям не варто боятися кредитних коштів.
- Співпраця ММСП із Торгово-промисловими палатами: як співпрацювати з Торгово-промисловою палатою (ТПП); одна з ключових можливостей, які отримують члени Торгово-промислової палати, є пошук внутрішніх і зовнішніх партнерів і контрагентів: знайомство, спілкування та спільне вироблення правил ділової взаємодії, адже успішний бізнес вимагає більше спілкування та відкритості.
Навчальна платформа «Почати.Бізнес» орієнтована як на початківців, які цікавляться підприємницькою діяльністю, але не знають, з чого почати, так і на тих, хто вже має власний бізнес і шукає практичних порад щодо його розвитку.