Розпочався 2021/2022 навчальний рік. Напередодні на платформі «Агенція регіональних ініціатив» відбулося засідання круглого столу на тему: «Новий навчальний рік – нові виклики для загальноосвітньої системи Запоріжжя». У ньому взяли участь директор департаменту освіти і науки Запорізької міської ради Станіслав Романчук, директор Запорізького академічного ліцею №23 Володимир Майоров, директорка Запорізької ЗОШ I-ІІІ ступенів №15 ЗМР Оксана Кириченко, представники запорізьких ЗМІ.
Головними темами стали стан вакцинації педагогів та інших співробітників навчальних закладів, а також готовність шкіл міста до дистанційної освіти, якщо корона вірус знову активізується.
Як повідомив директор департаменту освіти і науки Запорізької міськраді Станіслав Романчук, згідно з постановою Кабміну №1236 зі змінами від 28 липня, в разі виходу регіону з зеленої зони [потрапляння в жовту, помаранчеву чи червону] задля «очної» роботи навчального закладу потрібно мати мінімум 80 відсотків повністю вакцинованого персоналу. В іншому випадку заклад переходить на дистанційну роботу.
Станом на 1 вересня середня цифра вакцинованих у загальноосвітніх навчальних закладах Запоріжжя становила близько 38 відсотків, а у дошкільних закладах наближалася до 30-ти відсотків.
“Ми робимо усе можливе, аби наблизити процедуру вакцинації до вчителів. Тобто пункти вакцинації створюються при навчальних закладах, аби педагогам було зручно. Ведеться і роз’яснювальна робота. Проте прав людини ніхто не відміняв, тому примушувати вакцинуватися ніхто нікого не буде”, – зазначив Станіслав Романчук.
Директорка ЗОШ № 15 Оксана Кириченко додала, що у роз’яснювальній роботі з вчителями можна наводити такий аргумент: батьки обирають для дітей найкращий варіант, і якщо у вашій школі лише 20 відсотків вакцинованих вчителів, а у школі неподалік – наприклад, 80 відсотків, то батьки відведуть дітей, звичайно, у сусідню, бо то безпечніше.
Директор Запорізького академічного ліцею № 23 Володимир Майоров продовжив думку колеги. Він зауважив, що одним із мотиваторів до вакцинації може стати розповідь про стратегію розвитку закладу. Наприклад, вже зараз місто поступово готується до впровадження профільної школи, і за право стати ліцеями змагатимуться багато закладів.
Одним із критеріїв стане якість освіти, що надається. Зараз вже ясно, що очна освіта, як не крути, краща за дистанційну. Тобто логічний ланцюжок вимальовується такий: мало вакцинованих вчителів – школа йде на «дистанційку» – знижується якість навчання – школа не отримає або втратить статус ліцею.
Станіслав Романчук продовжив, що, на жаль, деякі проблеми викликає нормативна неврегульованість. Бо ніде не взято до уваги, що вчитель міг місяць тому перехворіти на COVID-19, і вакцинуватися йому ще півроку не можна. Чи в нього/неї є протипоказання до щеплень тощо. До кожного потрібно підходити індивідуально, водночас пояснюючи педагогам, що наразі щеплення є єдиним надійним захистом проти захворювання на коронавірус.
З іншого боку, «дистанційка» вже стала корисним освітнім інструментом.
Станіслав Романчук запевнив присутніх, що у разі необхідності місто на сто відсотків готове до її якісної організації. За півтора роки педагоги опанували себе перед камерами, оволоділи необхідними навичками, користуються інноваційними методиками на електронній освітній платформі School_Z.
Підготувала Ганна ЧУПРИНА