За повідомленням Запорізької ОДА, понад 100 учасників платформи «Діалог влади та бізнесу» доєдналися до чергової зустрічі, темою якої стали питання взаємодії бізнесу з податковими органами та зміни у податковому законодавстві.
Кожна гривня сплаченого податку є внеском в обороноздатність держави, – переконана заступниця голови Запорізької ОДА Оксана Матвіїшина.
– Бізнес області працює у надскладних умовах, а від результатів цієї роботи залежить наповнення бюджету та економічна стабільність країни. Тому дії податкової служби мають бути спрямовані на налагодження комунікації з платниками податків та не повинні перешкоджати функціонуванню економіки через блокування доброчесного бізнесу, – вважає посадовиця.
В. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова розповіла про готовність Державної податкової служби більш ефективно комунікувати із запорізьким бізнесом. Задля цього проводяться зустрічі з місцевими підприємцями у різних форматах, індивідуальні консультації та публічні заходи.
– На початку лютого створено Консультативний центр з питань реєстрації податкових накладних. За 2 тижні його роботи з категорії ризикових вийшли 120 суб’єктів господарювання та було розблоковано понад 880 податкових накладних. Тож запрошую представників бізнесу, які мають проблеми з розблокуванням податкових накладних або інші питання, прийти до нашого Центру, – звернулася до підприємців Оксана Федорова.
Заступник начальника управління ГУ ДПС у Запорізькій області Вікторія Кулініч дала роз’яснення щодо найбільш поширених питань, що стосуються зупинення реєстрації податкових накладних: як діяти платнику ПДВ у разі зупинення реєстрації податкової накладної; протягом якого часу платник податку має подати письмові пояснення до контролюючого органу; які документи беруться до уваги ДПС при розгляді питання щодо реєстрації або відмови у реєстрації податкової накладної?
Вона також розповіла про алгоритм роботи та можливість оскарження дій комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Заступниця начальника управління ГУ ДПС у Запорізькій області Наталія Воронкова поінформувала підприємців про зміни в податковому законодавстві, що набули чинності з початку 2025 року.
– До першого січня 2025 року діяла пільга, яка дозволяла фізичним особам-підприємцям не сплачувати єдиний внесок за себе. Відтепер пільга не діє. Тож перші обов’язкові платежі за січень-березень 2025 року необхідно здійснити до 21 квітня 2025 року. Мінімальний платіж для ФОП, які здійснюють свою підприємницьку діяльність на основі спрощеної системи оподаткування, становить 22 % від мінімальної заробітної плати. Наразі це 1760 грн на місяць. Для ФОП на загальній системі оподаткування платіж становить 22 % від чистого доходу, – пояснила фахівчиня.
Зміни торкнулися й сплати воєнного збору та квартальної звітності.
Підприємці, які брали участь у зустрічі, мали змогу задати свої запитання фахівцям Головного управління ДПС у Запорізькій області. Більшість із запитань стосувалася оподаткування бізнесу на територіях активних (можливих) бойових дій. Є проблеми із податковою звітністю й у підприємств, документація та майно яких залишилися на окупованій території. Податківці надали вичерпні відповіді або запропонували підприємцям індивідуальні консультації.