У міськраді нагадують: складові малого та середнього бізнесу, як от магазини, заклади харчування, або ж надання побутових послуг, мають змінити мову реклами, що опублікована мовою агресора, на державну.
В департаменті правового забезпечення міськради закликали власників конструкцій дотримуватися чинного мовного законодавства та нагадали, що відповідно до Закону України «Про рекламу», мовою реклами в Україні є державна мова.
– Ми всі бачимо, коли їздимо по нашому місту, що в нас дуже багато є стендів, вивісок, різних рекламних дошок, які викладені на ворожій мові, тобто російській. Тому, Запорізька міськрада не могла залишитись осторонь і було прийняте рішення щодо погодження проекту рішення виконкому стосовно демонтажу російськомовної реклами. Цей проект був складений на підставі Конституції України, ЗУ «Про місцеве самоврядування, також ЗУ «Про рекламу», Типових правил благоустрою населеного пункту і багатьох інших, – розповів директор департаменту правового забезпечення міськради Максим Денщік.
Так, у випадку виявлення російськомовної реклами, дошок, стендів, вивісок, КП «Муніципальна варта», «Інспекція з благоустрою міста Запоріжжя», чи районні адміністрації мають надати вказану інформацію до департаменту управління активами, зоною відповідальності котрого є видача дозволів на розміщення засобів зовнішньої реклами та впорядкування рекламних конструкцій на території міста Запоріжжя.
– Виконавчим комітетом міської ради 9 листопада цього року прийнято рішення № 643 про впорядкування дій з демонтажу інформаційних стендів, дошок, вивісок, зовнішньої реклами, інформація на яких надається російською мовою, а також створено робочу групу щодо перевірки засобів зовнішньої реклами на території міста Запоріжжя. Така робоча група працює, вона обходить місто. У разі виявлення рекламних конструкцій, на яких інформація розповсюджується російською мовою, власникам таких рекламних конструкцій надаються попередження, приписи про необхідність усунення таких порушень, – зазначив начальник управління комунальної власності та приватизації департаменту управління активами міськради Максим Хитрик.
Робоча група у складі представників виконавчих та правоохоронних органів проводить рейди-обстеження по місту. Всіх підприємців просять дослухатися і добровільно виконати вимоги чинного законодавства. У разі відсутності реакції на попередження, буде проведений демонтаж на підставі рішення виконавчого комітету.
– Коли підприємець усвідомлює те, що в нього є російськомовна реклама, тобто викладена російською мовою, в нього є певний час, щоб самому прибрати цю рекламу. Якщо ж він цього не робить, приходять працівники департаменту управління ативами, маючи на руках рішення виконкому, і демонтують вказану рекламу. Такий алгоритм дій, – додав Максим Денщік.