Як повідомлено на сайті ЗОДА, вчора під час “гарячої лінії” на запитання громадян відповіла керівниця апарату ОДА Зінаїда Бойко. Питання, з якими зверталися мешканці області, переважно стосувалися умов проживання внутрішньо переміщених осіб та проблем з комунальними послугами у населених пунктах на лінії розмежування.
Зокрема двоє жителів прифронтового села Пологівського району звернулися з проблемою, з якою живуть вже понад рік, – відсутністю електропостачання. Через регулярні обстріли об’єктів критичної інфраструктури населення на лінії вогню страждає від складних умов проживання. Здебільшого в таких умовах залишаються люди старшого віку, які попри небезпеку відмовляються виїжджати з небезпечної зони. Всі відповідні служби працюють максимально оперативно, але, на жаль, активні бойові дії на території Запорізької області не дозволяють фахівцям отримати доступ до розтрощених об’єктів та провести аварійно-відновлювальні роботи в повному обсязі. В деяких випадках пошкодження надто серйозні й на сьогодні немає умов для проведення робіт. На вільній території продовжується інтенсивне відновлення доступних для спеціалістів об’єктів, при настанні відповідних безпекових умов електропостачання буде відновлено.
Кілька звернень надійшло від внутрішньо переміщених осіб, які знайшли прихисток у комунальних закладах міста. Люди поскаржились, що балансоутримувач приміщення примушує підписувати сумнівні договори без права ознайомлення з ними. Зінаїда Бойко зауважила, що така ситуація неприпустима та взяла це питання під особистий контроль.
Ще одне звернення стосувалося фіксації наслідків ворожих обстрілів та огляду пошкодженого майна відповідною комісією в обласному центрі. Чоловік зазначив, що тривалий час не може отримати відповідний висновок. Така ситуація неприпустима, адже кожен мешканець області, житло якого постраждало внаслідок ворожих обстрілів, має право звернутися за допомогою до місцевої влади та отримати висновок спеціальної комісії. Від оперативної діяльності профільних структур залежить фіксація воєнних злочинів країни-агресора, подальше відновлення держави та компенсація збитків громадянам.
Окреме звернення надійшло від запоріжця, який прихистив у себе внутрішньо переміщених осіб. Згідно з державною програмою, особи, які надають прихисток для таких людей, мають право на компенсацію за комунальні послуги. Чоловік звернувся з проблемою: йому не нараховують належну компенсацію. Керівниця апарату ОДА оперативно дала відповідне доручення профільному структурному підрозділу перевірити інформацію та допомогти заявнику врегулювати ситуацію.
Наступна “гаряча лінія” за графіком запланована на 31 травня, під час якої начальник ЗОВА Юрій Малашко відповість на питання громадян.