Там заявили, що насправді викрадений корабель належить британській компанії, а експлуатує її японська фірма. На борту не було громадян Ізраїлю, кажуть у канцелярії. Серед 25 членів екіпажу були представники різних національностей, зокрема українці, болгари, філіппінці та мексиканці.
В Ізраїлі засудили атаку на судно, звинувативши Іран, «під керівництвом» якого діяли хусити.
«Це ще один акт іранського тероризму, який є кроком уперед в агресії Ірану проти громадян вільного світу, що має міжнародні наслідки щодо безпеки глобальних судноплавних шляхів», – сказали там.
Раніше речник Збройних сил Ємену Ях’я Сарей заявив, що всі кораблі, які належать ізраїльським компаніям, експлуатуються ними або носять ізраїльський прапор, можуть стати ціллю для Ємену.
Доповнено о 18:34. Речник Міністерства закордонних справ України Олег Ніколенко в коментарі hromadske повідомив, що відомство перевіряє наявність українців на борту захопленого в Червоному морі судна. У Facebook він додав, що МЗС уже доручило причетним українським посольствам перевірити інформацію про захоплення судна, а також звернутися до компанії-власника задля з’ясування точного складу екіпажу судна й інших деталей.
«Тримаємо цю ситуацію на особливому контролі», – сказав він.
Судно не ізраїльське, а британське, перебуває в оренді японської компанії, частину акцій якої контролює ізраїльский бізнесмен.
“Тут есть две большие проблемы, – коментує оглядач Сергій Ауслендер. – Первая: хуситы контролируют одну часть берега со стороны Йемена Баб-эль-Мандебского пролива, который в самом узком месте – 26 км. Это ворота в Красное море и единственный путь к порту Эйлата. Для Израиля это более, чем серьезно. Там идет очень большая часть грузов [этакая альтернатива Суэцкому каналу], которые перебрасывают к портам Ашдода и Хайф на Средиземном море. Опять же проект “Индия-Европа” завязан на Эйлат. Это уже угроза мировому судоходству и мировой торговле.
Вторая: это сейчас может здорово подкинуть ставки на страхование судов…”.