Збираючись анонсувати непересічну подію, що має відбутися наприкінці березня у нашому місті, я зателефонувала Володимиру Гітіну: “Почекай, я на репє”, – швидко відповів мені голова Запорізького джаз-клубу. І на хвилину згадавше своє музичне минуле, я зрозуміла, що він зі мною поговорить після репетиції.
Завдяки Володимиру Гітіну років зо тридцять тому відбулося моє знайомство із джазом. Моя музична школа попри те, що я досі пам’ятаю акорди сольфеджіо, робила вигляд, що джазу немає. У часи музичної освіти доньки [із вдячністю згадуємо Гіпсмана Якова Львовича та його дитячий оркестр у третій музичній школі] ми вже знали, що джаз є. Нині завдяки тій самій музичній школі №3 джазові лекції від Володимира Гітіна слухають сучасні учні.
Гітінські джазові посиденьки розпочалися для мене ще у ПК енергетиків та відкрили феєрверк музикантів, здатних на вільне, суто джазове, поводження із мелодіями та інструментами. Захоплення та бажання чути джаз знову і знову триває вже зо 30 років… І зараз маю попри все нагоду це захоплення продовжувати [нині це «ВСЕ» хочеться написати великими літерами].
Концерт JUST DUET [Олександра Михайленко та Володимир Гітін] за участі саксофоніста Ігоря Кирилюса має відбутися 31 березня о 16.00 у просторі подій RESPECT.
“Там сучасне обладнання та світло, – розповідає Володимир. – Зал на 150 місць… У такому великому залі ми із Сашею ще не грали… Й у такому форматі не грали. Бо буде тріо”.
Складова до тріо – це саксофоніст з Бердянська Ігор Кирилюс. Ми вже чули пана Ігоря: він надавав музичного забарвлення ювілейному святу до 120-річчя Запорізької обласної бібліотеки.
“Ми познайомилися у школі, – сказав мені Володя. – Він міцний імпровізатор, має приємний тембр, ми швидко знайшли спільну мову…”
Та розпитую Володимира Гітіна далі…
– Що б вам хотілося сказати? Чому концерт називається «Хронологія джазу»?
– Програма побудована у хронологічному порядку – ми не робили такого раніше. Під кожну пісню буде культурно-історичний бекґраунд: що, умовно кажучи, тоді відбувалося. Серйозні й несерйозні факти, що позначають час, атмосферу, в якій народжувалась та чи інша пісня
Для мене це теж новий досвід, бо зазвичай була хаотична інформація, зараз вона більш структурована і розрахована на те, щоб подати, а не просто виконати кожну пісню… Чому вона виконується, ким виконувалася, яке місце має у світовій музиці? є джазовою чи не джазовою?..
Знаю, що буде цікаво, бо Володимир – неперевершений оповідач джазових історій…
– Чим керувались, обираючи пісні для концерту?
– Ми завжди обирали пісні, які нам подобаються. І, як виявилося, більша частина того, що ми виконуємо, входить до так званого «золотого» репертуару джазових стандартів. Оскільки ми слухаємо джазове радіо – а воно майже цілодобове в Україні – звучать майже всі пісні, які ми виконуємо…
Тобто це пісні, вже відібрані часом, а не нами. Їх співали великі виконавці джазу, і досі співають.
Ми ж робимо авторське прочитання класики джазу. Майже все – в оригінальному авторському аранжуванні, підкреслюю, – оригінальному! Будуть музичні сюрпризи, – ти ж знаєш, ходила на наші концерти. Маємо українські тексти на джазові стандарти. Оригінальні, не переклад, а саме спроби поєднати джазову мелодію з українською мовою.
– Тобто концерт «Хронологія джазу» має декілька унікальних моментів.
– Так. Це оригінальне аранжування. …Саша – єдина у нашому місті співачка, що імпровізує. Ігор Кирилюс – імпровізатор…
– А Гітін працює і за гітару, і за бас-гітару…
– Так [сміється, – авт.]. Мені не доводиться імпровізувати, я ритмічна та гармонійна основа.
Тобто, такого формату взагалі немає не лише у Запоріжжі. …В Україні немає. Ніхто так не грає.
Хотів дати підзаголовок: концерт-авантюра, але у нас «авантюра» асоціюється з не такими позитивними речами. Та концерті скажу, що це концерт-авантюра!
Авантюра 31 березня о 16.00 у просторі подій RESPECT має буде вдалою!
Приєднуйтесь!
Інеса АТАМАНЧУК, фото Миколи БАРИШЕВА