«Детектор медіа» опублікував статистику щодо Індексу медіаграмотності українців-2024. Лише 17 відсотків респондентів зазначили, що не вважають проблему дезінформації в медіа актуальною, бо завжди можуть вирізнити фейки і просто не звернути на них увагу.
З підсумків: за два роки скоротилася роки частка тих, хто позитивно ставиться до формату телемарафону: з 45 відсотків (2022 рік) до 17 відсотків (2024 рік).
77 відсотків кажуть, що через брак різних точок зору на події в телемарафоні вони шукають інформацію в інших джерелах.
Майже кожна друга людина – 44 відсотки – підтримує критику влади у медіа. Серед цієї аудиторії переважають чоловіки, особи старшої вікової групи.
17 відсотків не підтримують публічну критику держави.
Кожна друга людина – 51 відсотків – вважає, що медіа в Україні працюють в інтересах влади, 40 відсотків – що у власних інтересах.
Ще чверть аудиторії (24 відсотки) впевнені, що медіа транслюють інтереси своїх власників та інвесторів.
Абсолютна більшість – 74 відсотки – вважає важливим існування суспільногоь мовника, бо він працює в інтересах усього суспільства, а не власника (51 відсоток).
Частка аудиторії, яка за останній рік сплачувала за доступ хоча б до одного з видів контенту становить 30 відсотків.
25 відсотків платили за відеоконтент (Netflix, MEGOGO, інших стримінгових платформ, YouTube Premium тощо);
18 відсотків – за аудіоконтент (Spotify, Apple Music, YouTube Music інші.);
Три відсотки купували доступ до інтернет-видань (Forbes, NV).
17 відсотків робили благодійні внески на користь будь-яких медіа.
Найпопулярнішими для отримання новин, є:
телеграм: для 60 відсотків
і ютуб: для 37 відсотків аудиторії.
Лише 16 відсотків не користується телеграмом і 11 відсотків – ютубом.
Аудиторія досить чутлива до спотвореного контенту та фейкової інформації:
43 відсотки респондентів сказали, що виявляють дезінформацію, шукаючи посилання на джерело в матеріалі (у 2023 році їх було 37 відсотків),
33 відсотки орієнтуються на відео- і фотопідтвердження,
30 відсотків – на добру репутацію автор/ки.