🟥Потужність Москви з транспортування нафти на старих незастрахованих суднах зросла на 70% із 2023 року. Про це йдеться у звіті аналітичної команди KSE, повідомляє Financial TImes
🛢Обсяг російської нафти, що транспортується танкерами, що погано обслуговуються і незастрахованими, зріс з 2,4 млн барелів на добу в червні 2023 року до 4,1 млн в червні 2024 року.
🔶Ця тенденція з’явилася на тлі того, що США, Канада, Японія та європейські союзники все частіше націлювалися на глобальних страховиків та судновласників, намагаючись придушити здатність Москви отримувати прибутки від війни в Україні.
🔶Вони також додали до списку санкцій компанії та окремі судна, пов’язані з російським тіньовим флотом.
🔶Багато з цих суден регулярно плавають у завантажених європейських водах, включаючи Балтійське море, Данські протоки та Гібралтарську протоку, що збільшує ризик екологічних катастроф для ЄС та сусідніх країн, йдеться у матеріалі.
🔶KSE пропонує створити вільні від тіні зони у європейських водах, щоб зменшити ці ризики.
🔶У червні 2024 року 70% російської морської нафти було транспортовано саме тіньовим флотом, на який Росія, за оцінками KSE, витратила 10 мільярдів доларів. Це включало 89% загальних поставок сирої нафти до Росії, більшість з яких торгувалися вище за межу ціни в 60 дол за барель з середини 2023 року, і 38% російського експорту нафтопродуктів.
🔶Після того, як флот був сформований, Москва розірвала зв’язки з країнами коаліції з обмеження цін, які тиснули на глобальні страхові компанії, щоб вони дотримувалися режиму санкцій, зводячи можливості Росії до переважно внутрішніх страховиків.
💬«Це викликало серйозні побоювання щодо якості, надійності та масштабу такого покриття. Поєднання віку танкерів, який у середньому становить 18 років, та відсутність належного страхування робить ці судна надзвичайно небезпечними.
🔶Вже сталося кілька аварій за участю тіньових кораблів, пов’язаних із росією», — йдеться у звіті.
📰Україна та СВІТ
🟥Телеграм «Газета МИГ»🇺🇦