Потужну соціальну сервісну систему, якою є Пенсійний фонд України, складають люди. Саме їх професійність, працьовитість, відданість справі та бажання приносити користь державі та суспільству і є основа розвитку системи.
Одна з таких працівників – начальник сервісного центру № 5 Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, де обслуговуються жителі Олександрівського району м. Запоріжжя, Ольга Володимирівна Медвідь.
– Ольга Володимирівна, ви працюєте в системі ПФУ майже 25 років. Чому саме такий вибір?
– Рішення прийти працювати у Пенсійний фонд було виваженим, адже я, як мати двох маленьких дітей, шукала роботу спокійну, стабільну, цікаву, без відряджень та матеріальної відповідальності, з нормованим робочим графіком. У Пенсійному фонді (тоді ще функціонально пенсійні виплати проводились управлінням соціального захисту населення) з’явилась саме така вакансія, яка відповідала моїм очікуванням, і я скористувалась нагодою. І система вцілому, і функціональні обов’язки були для мене зовсім новими. Здавалось, що я ніколи не досягну необхідного рівня знань і не зможу працювати так довго, як мій перший керівник та наставник Євдокія Петрівна Тоцька.
Я зрозуміла, що робота відповідальна, потребує певних навиків, ще більше знань, а головне — вміння слухати людей, які звертаються з різних питань, і бажання їм допомогти. Стало зрозумілим: щоб добре працювати, потрібно багато і швидко вчитись, знати закони, нормативну базу, вміти застосувати знання в роботі, навчитись спілкуватись з людьми.
За багато років трудової діяльності випала нагода попрацювати на різних функціональних ділянках та посадах у структурних підрозділах Пенсійного фонду в Запорізькій області. Починала я у м. Пологи, а зараз вже багато років працюю в пенсійній системі у м. Запоріжжя.
– З власного досвіду, як вважаєте, які особливі риси притаманні людям, що багато років працюють у Фонді?
Насамперед, працьовитість, терпіння, орієнтованість на людей, гарна пам’ять, комунікабельність, наполегливість, доброчесність та щирість. Пам’ятаю, як у 2003 році почався період підготовки до введення в дію Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», що передбачало проведення повної інвентаризації документів пенсійних справ. Новий закон змінював порядок та формулу розрахунку пенсійних виплат. Зміни в законодавстві вплинули на завантаженість та інтенсивність роботи. Прагнучи виконати завдання, спеціалісти відділу впродовж декількох місяців працювали допізна, з одним вихідним, а інколи і без вихідних, бо розуміли всю відповідальність та необхідність своєї роботи.
– Останні рік-два зростає чисельність користувачів електронними послугами. Діджиталізація сфери соціальних послуг набирає обертів. А чи зменшується навантаження на працівників Фонду?
– Саме так. Сучасні пенсіонери поступово опановують технічні новації, тим більш що це дуже зручно. Вважаю, що й надалі ця тенденція тільки посилиться. Адже користуватись електронними сервісами Пенсійного фонду майже нічим не складніше, ніж спілкуватись у соцмережі або надсилати листи електронною поштою. Перелік послуг невпинно розширюється, наприклад, цього річ впроваджене автоматичне призначення пенсій за віком, і першим користувачем такої послуги стала саме жителька нашої області. Втім, за достатньо тривалий час безпосередньої роботи з людьми я дійшла висновку, що до нас приходять не тільки за пенсійною послугою чи інформацією. Для людей поважного віку дуже важливо звичайне спілкування, якого у багатьох з них не вистачає. І, нажаль, за останні десятиріччя ця тенденція тільки посилюється, не вистачає душевності, піклування, терплячості, поваги до старшого покоління, бажання бути поруч та обговорити проблеми, які їх турбують.
Зараз кількість самотніх людей старшого віку зростає. У працівників Пенсійного фонду вони знаходять необхідну підтримку, хоча інколи звертаються до нас з питань, які взагалі не належать до сфери діяльності органів Пенсійного фонду. І працівники сервісного центру готові вислухати, навіть якщо не завжди є можливість допомогти. Це важливо та цінується людьми.
– Які зміни в Олександрівському сервісному центрі відбулись останнім часом, які корисні нововведення впроваджено для громадян?
– Надання якісних послуг пенсіонерам, застрахованим особам, роботодавцям є одним з головних пріоритетів працівників Фонду в області. Минулого року, в рамках програми модернізації сервісних центрів по всіх територіях області приведення їх до єдиних стандартів, наш сервісний центр було оновлено: відремонтовано зали очікування та зали обслуговування громадян, облаштовано модульні робочі місця, які зручні і для працівників, і для відвідувачів, впроваджено відеоспостереження та відеофіксацію для контролю за якістю надання послуг, встановлено електронну чергу. Для людей з обмеженими можливостями, з вадами зору облаштовано рельєфно-тактильні засоби, таблички зі шрифтом Брайля.
Повторюсь, що дистанційне обслуговування набуває популярності. Останнім часом впроваджені нові сервіси – «Пенсійний калькулятор», «Електронна трудова книжка», мобільний застосунок «Пенсійний фонд України», «Автопризначення пенсії». Про них ми постійно розповідаємо жителям району не тільки під час прийому, але й на зустрічах на підприємствах та у вишах, за місцем проживання, у центрі зайнятості на лекціях для тимчасово безробітних, у спілці ветеранів тощо, а також на сторінках обласних газет, інформаційних дошках, мережі інтернет, на телебаченні та радіо.