Коронавірус під мікроскопом* Спецвипуск № 3
Малому й середньому бізнесу і в кращі часи нелегко жилося. Карантин же забив дух. Працювати й заробляти стало неможливо, а сплату оренди, податків і бухгалтерську звітність ніхто не відкликав… У скрутний період багатьом запорізьким підприємцям допомогла бухгалтерська компанія «Солвенсі». Яка теж вимушена була оптимізувати роботу, але не кинула партнерів напризволяще. Про те, яким чином вдавалося «тримати контакт», «МИГ» розпитував власницю компанії пані Лесю Катанову.
“Місія нашої компанії – зробити бізнес простішим; оборонити людей, що ним займаються, від рутини, – каже пані Леся. – Ми «беремо» фірму і «ведемо» усі її фінансові справи, аби підприємницька діяльність була для креативних особистостей не проблемою, а приносила задоволення. Крім економії часу, ми ще зберігаємо нерви клієнтів, адже платити за професійні послуги приємніше, ніж за штрафи”.
У команді «Солвенсі» [заснована у 2008 році] нині працюють 25 кваліфікованих бухгалтерів, економістів та юристів, які надають малому та середньому бізнесу комплексний супровід. Починаючи від підготовки документів і планування податків, кадрового діловодства і подання звітності – до комунікацій з контрагентами, працівниками і контролюючими організаціями.
Під час карантину спеціалісти «Солвенсі» через транспортний колапс, викликаний карантином, перейшли на віддалену роботу, фірма скоротила та оптимізувала витрати. Зокрема, відмовилася від прямої реклами на Фейсбуці. Натомість пані Леся запустила в цій соцмережі серію щотижневих коротких відео #Бізнес та #Карантин, у яких підприємцям надавалися безкоштовні поради з найактуальніших питань.
“Ми слідкували за усіма новаціями в офіційній сфері та шукали можливості, яким чином можемо бути корисними підприємцям, – розповідає Леся Катанова. – І записували пояснювальні ролики з точки зору на проблему не податкової, а бізнесу”.
Фахова оцінка ситуації, кваліфіковані експертні думки отримали досить високу оцінку малого та середнього бізнесу. Бо коли прийшло послаблення обмежувальних заходів, споживачі безкоштовного відео почали звертатися до бухгалтерської компанії «Солвенсі» уже в якості клієнтів.
Відмовлятися від роликів-пояснень пані Леся не збирається. За її словами, подібні онлайн-консультації компанія час від часу робила й раніше, але карантин відкрив очі на ширші можливості такої форми роботи. Ролики людям, як-то кажуть, «зайшли». Тому записи будуть не скорочувати, а навпаки, вдосконалювати. Бо компанія «Солвенсі» має гарний продукт і готується до розвитку бізнесу «вшир» і «вглиб». Як власного, так і клієнтів-партнерів.
Корисні відео тут
Ганна ЧУПРИНА
«Солвенсі» у цифрах
За 11 років експертної діяльності:
- здано 38947 звітів;
- успішно супроводжено більше сто перевірок;
- клієнтам заощаджено 3700000 доларів і 197123 години;
- на щоденному обслуговуванні 152 компанії;
- задоволених клієнтів – 2058.
Поради від експертів для бізнесу і не тільки
Користайтеся пільгами
Під час карантину, економічної кризи та просто завжди ми рекомендуємо використовувати всі можливості та пільги, що надаються державою. Ми платимо чималі податки, які формують державний бюджет. Немає нічого ганебного у тому, аби ним користатися.
На сьогодні для підприємців діють такі пільги:
- несплата ЄСВ на період карантину;
- допомога по безробіттю для підприємців та їх найманих працівників;
- допомога підприємцям на дітей до 10 років.
Варто використати місячну відпустку для ФОП, яка надає право не сплачувати єдиний податок за один місяц на рік. Також, треба пам’ятати про відсутність штрафів за несвоєчасну сплату податків на період карантину – але обережно, бо є виключення.
Онлайн-послуги – то не страшно
Не тільки підприємцям, але і всім громадянам на період карантина радимо використовувати будь-які послуги онлайн:
- реєстраційні послуги для бізнесу,
- здійснення оплат,
- документообіг, оформлення електронних цифрових підписів,
- подання заяв на отримання допомоги,
- запити на отримання інформації у комунальних служб та отримання відповідей,
- отримання кредитів,
- відкриття рахунків,
- отримання основної та додаткової освіти,
- послуги бухгалтера чи юриста.
Намалюйте ваш бізнес
Підприємцям, що наймають персонал та приміщення, час оптимізувати витрати. Розглядати треба кожну статтю витрат окремо. Можливо, ваш бізнес впорається онлайн та ви збережете кошти на оренду, організацію робочих місць.
Використання аутсорсингу – гарна альтернатива.
Як показує досвід, планування податків економить до 80 відсотків податкового бюджету. Тому раджу відкласти всі справи та намалювати ваш бізнес на аркуші, бо папірець – найдієвіший інструмент для оптимізації. Ніякі гуру вам для цього не потрібні.
Репутація дорожча за тимчасову користь
У схожих обставинах опинилися всі сфери бізнесу, всі громадяни. Тому пропонуємо не палити мости, а навпаки – намагатися домовитись зі своїми партнерами, контрагентами, співробітниками. Бо карантин минеться, а наші зв’язки та репутація дорожчі за тимчасову користь. Не маємо плутати оптимізацію із втратою важливих ресурсів.
Все ж таки залишилися без роботи? Вчитися ніколи не запізно. Навчальні платформи всього світу на період карантину надали можливість навчатися та отримувати потрібні навички безкоштовно, існують державні програми, безліч потрібного матеріалу. Тому шукайте можливості.
Підтримаємо старших разом
Драмою стало становище незахищених верств населення. Ми стикаємося у роботі з великою кількістю підприємців та громадян, що надають конкретну допомогу своїм співробітникам чи сусідам.
Давайте бачити у літніх людях з мізерною пенсією – наших батьків, які віддавали нам усе та потребують турботи та піклування. Тримаймо очі відкритими.
І найголовніше. Маємо побороти потребу звинувачувати владу, родичів, вищі сили. Період карантину – це можливість для всіх. Трансформація, вдосконалення себе може привести до кардинальної зміни всього, що вас оточує.
*Проєкт «Коронавірус під мікроскопом» фінансується Фондом Міжнародної солідарності в рамках програми Free Media Programme