Учора, 4 травня, Opera aperta давала оперу «Чорнобильдорф» у Ліверпулі.
Приголомшені учасники запорізьких ТЕРЕВЕН’ьок у театрі VIE на Хортиці досі згадують непересічну презентацію у квітні творчого тандему авторів «Чорнобильдорфу», композиторів Романа Григоріва та Іллю Разумейка, запоріжця за походженням [про це писав “МИГ”, та ця тема невичерпна]
Гуру сучасної опери в Україні – так можна назвати Roman Grygoriv та Іллю Разумейка. Це підтверджує міжнародне визнання – рейтинг конкурсу Music Theater Now і Шевченківська премія 2020 року [хоча було тоді немало невдоволення їхнім заходом на територію класичних цінностей].
Про свою музику в кіно і віднедавна у драматичному театрі говорять як про неосновне заняття. Але саме через масовіший вид мистецтва митці стають ближчими багатьом.
Тож прислухайтеся, коли будете дивитися документальний фільм про Василя Сліпака “Міф” зараз у вільному доступі на Megogo).
Музика Григоріва-Разумейка звучить у художньому фільмі “Мати Апостолів” режисера Zaza Buadze з чудовими Наталією Половинкою [за часів Віктора Попова та “Золотої Хортиці” ми її бачили на сцені театру VIE] та Богданом Бенюком. І десь на підході – фільм “Небо-парасолька”.
Є в Ютубі вісім серій фільму “Колапс. Як українці зруйнували імперію зла”, там теж музика дуету.
Театральний режисер David Petrosyan співпрацював з композиторами у постановці “Царя Едіпа”…
Тож, любимо, знаємо та слухаємо своє.
“Чорнобильдорф” у Києві показували нещодавно, 18 квітня. Композитори були щасливі, але стурбовані, бо незалежній театральній формації показати постановку – квитками не окупається.
Інеса АТАМАНЧУК за матеріалами відкритих Інтернет-джерел, фото Миколи БАРИШЕВА