Згідно з даними, тільки 29 відсотків опитаних взагалі користувалися інструментами на основі ШІ – найчастіше це молодь у віці 18-29 років (41 відсоток), кияни (37 відсотків) та люди з достатком, вищим за середній (41 відсоток).
Найчастіше українці користуються ChatGPT (33 відсотка). Ще 13 відсотків опитаних користувався сервісами з генерації зображень.
Водночас для частини користувачів ChatGTP є радше розвагою, аніж надійним джерелом інформації – 25 відсотків не довіряють тексту, якщо він написаний цим інструментом чи іншою програмою на основі ШІ.
При цьому 42 відсотки опитаних зауважили, що навряд чи зможуть розпізнати написаний за допомогою ШІ текст, 38 % сумніваються, що зможуть це зробити. І лише 20 відсотків впевнені, що зможуть відрізнити написаний людиною текст від згенерованого.
Крім того, 38 відсотків опитаних не вважають створені за допомогою ШІ зображення справжнім мистецтвом. Такої ж думки про згенеровану музику ще 35 відсотків респондентів.
Нині Google, Microsoft, Meta, OpenAI та TikTok зобов’язали творців контенту позначати відео, які згенеровані за допомогою ШІ – через стрімке поширення згенерованого контенту – щоб запобігти шахрайству.
Опитування провели у лютому 2024 року з вибіркою в 1000 респондентів, квотною за статтю, віком, типом населеного пункту та регіоном. Опитували чоловіків та жінок, у віці 18–55 років, які мешкають у містах (окрім тимчасово окупованих територій та зони бойових дій).