Театральна платформа «Дім актора» розпочала новий сезон. Першою стала вистава «Косачка», створена та вперше презентована в Києві у 2023 році. Розуміючи, що тема стійкості духу особливо гостро звучить у прифронтовому Запоріжжі, спектакль введено до репертуару театральної платформи «Дім актора».
Режисерка вистави – Юлія Лопата, хореографка – Гала Пеха. Авторською є музика – її створила композиторка Олена Шикіна. До електронних та звично мелодичних мотивів додається голос – і пісня, і голосіння, і речитатив завуальовані та майже не дають пояснень.
Тож, під час перегляду майже безсловесної «Косачки» кожен глядач шукав у виставі свою логіку, формулював свої пояснення. Там, де сусідка, літня пані побачила потойбіччя, хтось відчув майже фізіологію пологів. П’ять тендітних танцівниць втілили жіночий шлях від народження до дорослішання. Силу шукали у косі, притаманій жіночій природ. Заплетена ніби концентрувала енергію, розплетена – жіночність та… нову вагітність?.. Рухи танцівниць не банальні, у нетрадиційній хореографічній манері. Ця дивовижа рівного володіння та значення рук та ніг, сильні для жіночої природи підтримки та рухи дивували… та, мабуть, така наша доля у скрутні часи? Тож, кожен пластичний момент кожен глядач може “заплести та розплести” за своїми відчуттями.
На виставу завітали актори, режисери практично всіх театральних закладів міста. Багато знайомих облич, бачених на виставах – зацікавлення вирувало, змінившись повною тишею сприйняття. Емоції лаконічної вистави захопили усіх. Дехто залишався на сходах театру після перегляду, намагаючись одразу сформулювати побачене, та навіть досвідчені журналісти губилися у пошуках відповіді.

Тонкощі жіночої сутності, здається, краще відчули жінки, вибачте нам цю гендерну нерівність. Та навіть те, що отримало відповідь, перебувало десь всередині, втаємничене, і неможливо було винести це, оформлене словами, на загал.
Квітів було подаровано багато! Зал аплодував стоячи.
Інеса АТАМАНЧУК, фото авторки