Після впровадження у Запорізькій області графіків стабілізаційних погодинних відключень електроенергії на нашу фейсбук-сторінку надходить чимало пов’язаних із цим запитань.
На жаль, відповісти на кожен коментар окремо ми не маємо можливості, тож узагальнивши та проаналізувавши звернення, що отримуємо, підготували відповіді на кілька найбільш поширених питань.
ЧОМУ У ГРАФІКАХ ЩОДНЯ ОДНІ Й ТІ САМІ АДРЕСИ?
Переліки адрес споживачів, що підлягають відключенню (1, 2 та 3 черги), укладені обленерго та затверджені різними керівними інстанціями, НЕ ЗМІНЮЮТЬСЯ щодня. Можливі певні коригування, але йдеться про уточнення чи виправлення помилок – наприклад, у назвах вулиць.
Щодня змінюється тільки послідовність та, за необхідності, тривалість відключення кожної черги.
ЧОМУ ВІДКЛЮЧАЮТЬ НЕ ВСІХ СПОЖИВАЧІВ?
Розпорядженнями місцевої влади визначені об’єкти критичної інфраструктури, від яких залежить життєзабезпечення Запорізької області та обласного центру.
Це – підприємства водо-, тепло-, газо- та електропостачання, установи державних органів влади та місцевого самоврядування, правоохоронні та силові структури, лікарні, хлібозаводи тощо.
Згідно із нормативними документами, ці об’єкти НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ ВІДКЛЮЧЕННЮ у разі застосування стабілізаційних графіків. Якщо на одній із ними лінії заживлені й інші споживачі електроенергії – у тому числі й побутові, – вони теж не вимикаються, адже відключити їх, не порушуючи при цьому енергопостачання об’єктів критичної інфраструктури, технічно НЕМОЖЛИВО.
ЧОМУ ОДНА Й ТАМ САМА АДРЕСА ПРИСУТНЯ ОДРАЗУ У ДВОХ ЧЕРГАХ?
За нормативними документами у галузі будівництва та електроенергетики багатоповерхові будинки (9 поверхів та вище) мають два джерела живлення – основне та резервне. В залежності від схеми енергозабезпечення місцевості ці основне та резервне джерела можуть потрапляти до різних черг – і тоді будинок, заживлений від них, опиняється одразу у двох чергах.
Втім, це не означає, що він погашатиметься в обидві черги – лише в одну з двох. На жаль, точно визначити, в яку саме, можуть тільки мешканці цього будинку, порівнявши поточні графіки та час, протягом якого у будинку відключається енергопостачання.
Примітка: Якщо квартири у будинку заживлені від основного джерела, а ліфти від резервного, ліфти можуть працювати навіть коли будинок відключений за графіком.
ЧОМУ У ПЕРЕЛІКАХ АДРЕС 1-3 ЧЕРГИ НЕМАЄ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ?
Великі промислові та інші підприємства, а також заживлені від них споживачі, відключаються за окремою – Четвертою – чергою. Порядок та тривалість відключення (або обмеження електропостачання, якщо повне знеструмлення може спричинити порушення технологічного процесу та/ або призвести до виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру) до цих споживачів доводяться окремо.
Наразі всі підприємства залучені до стабілізаційних графіків, в іншому випадку тривалість відключення споживачів 1-3 черг була б значно довшою.
ЧОМУ ТРАПЛЯЮТЬСЯ ЗАТРИМКИ ІЗ ВКЛЮЧЕННЯМ СПОЖИВАЧІВ?
На жаль, мають місце випадки, коли тривалість відключення за чергою перевищує заявлений у графіку час. Тут може бути кілька причин.
Причина №1. Аби увімкнути частину споживачів, фахівці «Запоріжжяобленерго» мають спочатку дістатися обладнання, за допомогою якого здійснюється перемикання. Якщо перед виїздом по області оголошують повітряну тривогу, за вимогами безпеки наш персонал не має право у цей час виходити на лінії та зобов’язаний залишатися в укритті до її скасування.
Причина №2 – періодичне введення графіків аварійних відключень. Ці графіки у терміновому порядку – якщо цього вимагає стан єдиної енергосистеми – вводяться за розпорядженням НЕК «Укренерго». При цьому тривалість відключення за цими графіками не регламентована, вони можуть тривати від 1 години і аж до доби (за необхідності – й довше, доки не стабілізується стан енергосистеми). Подекуди адреси черги, яка наразі погашена за графіками погодинних стабілізаційних відключень, співпадають із адресами графіку аварійних відключень. У підсумку такі споживачі можуть залишатися без енергопостачання на більш тривалий проміжок часу, ніж планувалося від початку.
Причина №3 – пошкодження нашого електрообладнання. Інколи погодинні стабілізаційні відключення можуть співпасти із аварійною ситуацією в наших електромережах. І тоді споживачі, що були знеструмлені за графіком, залишаються без енергопостачання до того моменту, як фахівці «Запоріжжяобленерго» усунуть пошкодження на енергообладнанні.
Шановні клієнти! Ми розуміємо, що наразі у процесах, пов’язаних із застосуванням графіків стабілізаційних відключень, є чимало проблемних моментів, які неможливо було передбачити заздалегідь. Бо ані ми, ані жодна інша енергокомпанія, ще не мали досвіду роботи у таких форс-мажорних умовах.
Наразі ми працюємо над усуненням цих недоліків – виправляємо помилки у графіках, розробляємо механізм більш детального інформування споживачів електроенергії щодо причини відсутності енергопостачання на поточний момент. На жаль, цей процес не настільки швидкий, як би того хотілося – і вам, і нам, але він запущений і триває. Сподіваємося, що вже найближчим часом ми зможемо покращити якість вашого обслуговування.
Перепрошуємо за всі незручності та «накладки», що наразі мають місце, і щиро дякуємо за терпіння та розуміння.
Запоріжжяобленерго