Вагони щодня необхідні для евакуації та не тільки.
Про це повідомив керівник з пасажирських комунікацій АТ “Укрзалізниця” Олександр Шевченко.
Цього літа залізниця везе 100 000 людей на день, і вже напевно кожен стикався з випадком, коли за бажаним квитком треба було поганятися.
Так, ми даємо моніторинг, автовикуп, пересадки, хабові сполучення, обертаємо вагони двічі на добу з максимальним коефіцієнтом ефективності – але це не усуває фундаментальну проблему.
Дефіцит вагонів.
Бо:
1. Вагони втрачаються. Ми ніколи не публікували цифр зі зрозумілих причин, але ж є консенсус, що стратегічна інфраструктура виконує “якісь” стратегічні задачі. І там є втрати. На жаль.
2. Вагони вивозять евакуацію. На терасі у пішохідній зоні Печерська, вкутаній ароматизованим кальяно-вейповим димом, це може бути непомітно, але евакуація посилилась. Насамперед з Донеччини, сьогодні про це буде більше в новинах, але евакопоїзди носяться щодня. На жаль.
3. Вагони везуть поранених.
4. Вагони пріоритетно везуть організовані групи (насамперед дітей з прифронтових зон).
5. Вагони везуть світову дипломатію – навіть якщо ви давно не бачили в Києві Байдена, ви ж точно мали помітити олімпійську збірну?
Ну і, слава богу, досі достатньо союзників, які приїжджають регулярно.
Це, до речі, прибутково для УЗ, але це теж вагони.
6. Вагони зрештою везуть всіх, хто не входить до груп 1-5. І цей попит з початку повномасштабки збільшився в рази (на окремих напрямках – в десятки разів), а пропозиція – як легко можна зробити висновок з урахуванням п.1-5 – сильно зменшилася.
Висновок: дефіцит вагонів ми відчуваємо вже зараз, а у 2028 році – за наявних темпів вибуття/старіння/знищення – він ризикує стати критичним. Тобто шанс знайти квиток на Львів у вас буде умовно 30%, моделювання такої собі оптимістичності.
Рішень є теж декілька, одне з них на фото: +20 Hyundai Rotem =+6 млн пас. на рік.
Good news: вчора Рада ратифікувала угоду з Кореєю, а це дає зелене світло закупівлі ще 20 Інтерсіті, причому є умови локалізації та пільгове кредитування.
Тепер слово за Кабміном – і в теорії за 2 роки можемо вже їздити новими швидкісними поїздами.
Паралельно Укрзалізниця вже зараз модернізує своїми силами те, що є, а КВБЗ активно будує 66 нових спальних вагонів, серед яких інклюзивні. І цього має бути більше.
www.facebook.com/oleksandr.shevchenko.ua/posts/8877641828919466?ref=embed_post