Польські перевізники заявляють, що переносять початок блокади руху вантажного транспорту, що слідуватиме у напрямку пунктів пропуску “Ягодин-Дорогуськ”, “Краківець-Корчова”, “Рава-Руська-Гребенне”, з 3 на 6 листопада.
Як пише “Європейська правда”, про це Укрінформу заявив співголова блокади, організатор протесту поблизу пункту пропуску “Краківець-Корчова” Томаш Борковський.
За його словами, блокада розпочинається з 13:00 за київським часом 6 листопада. Він додав, що польські перевізники офіційно зареєстрували протест у місцевих органах влади до 3 січня 2024 року.
Речник Бещадського відділу Прикордонної служби Польщі Пьотр Закеляж підтвердив, що страйк польських перевізників має розпочатися 6 листопада.
Борковський зазначив, що протестувальники блокуватимуть проїзд вантажних автомобілів, тоді як гуманітарну та військову допомогу для України пропускатимуть.
“Ми хотіли б взагалі не організовували цю блокаду. Якщо буде виконано наші вимоги, то ми не протестуватимемо. Проте станом на сьогодні не видно, що з нами хтось хоче розмовляти”, – заявив він, додавши, що організатори надіслали свої вимоги, зокрема, Міністерству інфраструктури Польщі.
Співголова блокади вказав серед головних вимогу відновити з боку Польщі практики дозволів для українських перевізників, уточнивши, що необов’язково їх повинно бути стільки ж, як до повномасштабної війни, а саме – до 200 тисяч дозволів на рік на вантажоперевезення.
Як повідомляли, польські протестувальники заявляють про готовність тримати блокаду до двох місяців.
Перелік вимог протестувальників чималий. Частина з них мають технічний характер, проте інша частина стосується принципових, засадничих для України речей.
Ключова вимога – повернення системи видачі дозволів для роботи в ЄС українських перевізників.
Після початку повномасштабної війни з РФ Євросоюз пішов на безпрецедентні кроки для підтримки української економіки і на рік скасував необхідність отримання українцями згаданих дозволів. А влітку цього року ЄС продовжив дію цієї норми до червня 2024 року.
Тепер польські перевізники вимагають скасувати цю пільгу у принципі та повернути стару дозвільну систему.
Ще одна вимога – посилення правил перевезень за ЄКМТ, сертифікатом Європейської конференції міністрів транспорту.
https://www.eurointegration.com.ua/news/2023/11/2/7172706/