Судно DSM Capella, яке вийшло з порту “Чорноморськ”. Джерело: marinetraffic.com
З порту “Чорноморськ” вийшло останнє судно в межах “зернової угоди “. Цю інформацію Суспільному підтвердили у пресслужбі АМПУ.
Як повідомляє видання Reuters з посиланням на ООН, з порту вийшло судно DSM Capella з 30 тисячами тонн кукурудзи та прямує до Туреччини.
Попередні домовленості щодо роботи “зернового коридору” діють до 18 травня. 11 травня стало відомо, що багатосторонні перемовини за участю України, Туреччини, Росії і представників ООН щодо “зернової ініціативи” продовжаться.
У МЗС Росії заявили, що “зернова угода” припинить існування, якщо до 18 травня сторонам не вдасться “досягти консенсусу з урахуванням російських вимог”.
https://suspilne.media/478564-z-portu-odesini-virusilo-ostanne-sudno-u-mezah-zernovoi-ugodi/
Відповідно до інформації на сайті СКЦ, останню інспекцію на вхід було здійснено 6 травня цього року: її пройшло судно Deniz M під прапором Панами, яке 14 травня вирушило з 30 тис. тонн пшениці до Судану.
СКЦ у своїй інформації зазначає, що інспекцію на вихід іще не пройшли вісім суден, які вийшли з українських портів 10-17 травня.
Уточнюється, що загалом інспекцію на вхід за час дії “зернової ініціативи” від початку серпня 2022 року пройшли 917 суден, тоді як на вихід – 945 (різницю пояснюють тим, що частина суден стояла з агропродукцією в портах від початку війни).
Зокрема у травні на вхід було проінспектовано лише 11 суден порівняно з 54 у квітні та 89 у березні. Рекордних темпів інспекції на вхід було досягнуто у вересні та жовтні – відповідно 186 і 136 суден.
Щодо інспекцій на вихід, то з початку травня їх було здійснено 48 порівняно з 65 у квітні та 85 у березні. Рекордні темпи інспекції на вихід було зафіксовано в жовтні – 194, тоді як у вересні та листопаді-грудні минулого року їх було від 125 до 105.
У результаті експорт у травні впав до 1,07 млн тонн із 2,79 млн тонн у квітні та 3,93 млн тонн у березні. Рекордний рівень було зафіксовано в жовтні – 4,24 млн тонн, а сумарно він становив 30,28 млн тонн.
Як зазначалося раніше, майже 60 суден перебувають в очікуванні огляду.
Як повідомлялося, Чорноморську зернову ініціативу підписали в Стамбулі 22 липня 2022 року за участю ООН, України, Туреччини та Росії. Її суть у створенні коридору для вивезення зерна з трьох українських портів: “Чорноморська”, “Одеси” та “Південного” в умовах триваючої війни Росії проти України. Ініціативу було укладено на 120 днів і її продовжували двічі, востаннє 18 березня.
Однак якщо Україна заявляє, що її було продовжено на 120 днів, то Росія стверджує, що лише на 60 – до 18 травня, і наполягає на розблокуванні роботи аміакопроводу Тольятті-Одеса та знятті всіх санкцій під час торгівлі російською агропродукцією та добривами.
interfax.com.ua/news/economic/910730.html