Процес перемовин з партнерами по “зерновій ініціативі” – ООН та Туреччиною стосовно її строків та умов пролонгації вже запущений.
Про це розповів заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков, передає Укрінформ з посиланням на пресслужбу відомства у Фейсбуці.
Міністерство інфраструктури України
Юрій Васьков: з жовтня ефективність «Зернової ініціативи» не перевищує 40% від наявних експортних потужностей
Перш за все, це призводить до дефіциту продовольства та зростання його вартості на світових продовольчих ринках, адже саме Україна є ключовим постачальником соняшникової олії та лідером за експортом пшениці, кукурудзи та ячменю.
Про те, чому світ недоотримує українське продовольство і чому Україна вимагає відновити вільне торговельне судноплавство в Чорному морі, розповів заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков в прямому ефірі Aljazeera English.
«Україна відіграє ключову роль в забезпеченні балансу світової продовольчої системи. Наявність українського зерна на світових ринках відзначається на цінах та підтримує світову продовольчу безпеку. Саме з цією метою було започатковано «Зернову ініціативу».
На жаль, з жовтня Ініціатива забезпечує тільки 40% експорту через гальмування росіянами інспекцій суден в Босфорі. російська сторона в односторонньому порядку скоротила спочатку кількість інспекційних команд до 3-х, а потім вдалася до затягування часу самих інспекцій та перевірки показників поза зоною їх компетенції. Як наслідок, в середньому ми маємо не більше 6 інспекцій на день, що є критично низьким показником», — прокоментував Юрій Васьков.
Заступник Міністра нагадав, що 18 березня закінчується термін «Зернової угоди» і вже запущено процес перемовин з партнерами по ініціативі, ООН та Туреччиною, щодо її строків та умов пролонгації.
«Ми очікуємо на відповідь наших партнерів, як вони бачать вирішення поточних проблем, за яких умов буде продовжено. Наші очікування — продовження мінімум на рік Агроринок має розуміти і планувати обсяги на довгий період, а не на 120 днів.
Також ми звертаємо увагу міжнародної спільноти, що блокування комерційного судноплавства навіть у військовий час — це грубе порушення міжнародних конвенцій, учасником яких є й Україна. Ми вкотре закликаємо Міжнародну морську організацію ООН, яка є гарантом безпеки світового судноплавства, зробити все можливе та поновити торговельне судноплавство в Чорному морі», — додав Юрій Васьков.
Нагадаємо, через дії росії в зоні інспекції в Босфорі утворилася черга з понад 150 суден. Переважна більшість очікує на інспекцію кілька тижнів.
З 1 серпня 2022 Україна експортувала через порти Великої Одеси 22,1 мільйона тонн українського продовольства. Через гальмування роботи «зернового коридору» світ щомісяця недоотримує мінімум 3 мільйони тонн.
www.facebook.com/MinInfra.UA/videos/884106199548909/
Як повідомляв Укрінформ, у Стамбулі 17 листопада 2022 року Україна, Організація Об’єднаних Націй і Туреччина домовились про продовження «Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море» ще на 120 днів. Вона почала роботу 22 липня 2022 року, а перше судно з українським продовольством вийшло з порту Одеси 1 серпня. Наразі угода діє до 18 березня 2023 року.
Фото: Мінінфраструктури
https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3673678-proces-peremovin-pro-prodovzenna-zernovoi-ugodi-vze-zapusenij-mininfrastruktri.html