Фото: facebook.com/PavelAvdokushyn
У 2021 році плав кран «Захарій» виконував монтаж секцій мостів через Дніпро на будівництві мостового переходу у Запоріжжі.
Після виконання робіт у Запоріжжі в 2021 році кран перебував у Херсоні на ремонті перед тим, як навесні 2022 року прямувати до Туреччини. Там він і перебував, коли почалася російська навала.
Російські окупаційні війська прицільним мінометним вогнем завдали ушкоджень несамохідному плавучому крану Lifting Chart LK-800 «Захарій», який з початку російського військового вторгнення до України перебував у Херсоні. Про це повідомив інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин.
В понеділок, 12 грудня 2022 року, російськими окупантами було скоєно чергове варварство. В Херсоні був прицільно обстріляний з міномету плавучий кран «Захарій», який у 2021 році брав участь у будівництві Запорізького Мега-Мосту”, — написав Авдокушин у Facebook.
За його словами, після виконання робіт у Запоріжжі в 2021 році кран перебував у Херсоні на ремонті перед тим, як навесні 2022 року прямувати до Туреччини. Там він і перебував, коли почалася російська навала.
Перед відведенням військ з Херсона у листопаді російські окупанти відбуксирували його разом з іншими суднами на лівий берег Дніпра, де і залишили.
В понеділок під наглядом ворожих дронів по крану зробили кілька мінометних пострілів з боку російських позицій. Після того, як три міни влучили в кран, обстріл припинився. Почалася пожежа. Попередньо, на крані згоріло все обладнання, хоча, станом на вівторок, він лишався на плаву. Про долю команди, нажаль, мені нічого не відомо. Чи можна зараз до нього дістатися щоб уточнити пошкодження, теж невідомо, адже він знаходиться біля берега, який контролюється ворогом”, — повідомив Авдокушин.
У класі компактних річкових кранів з низькою осадкою LK-800 найпотужніший у Європі. Його вантажопідйомність після модернізації складає 800 тонн. Вага — близько 3000 тонн.
Для проходу річковим мілководдям у крана істотно знижена осадка, в повному вантажі з баластом вона становить 2 метри. Для проходу під мостами зменшена висота під час транспортування.
Максимальна висота, на яку кран може підняти вантаж, — 75 метрів.
Машину збудували 2009 року на київському суднобудівному заводі «Ленінська кузня». У 2011 році кран використовувався для монтажу конструкцій Подільського мостового переходу, де 18 листопада зазнав аварії. Після ремонту, з 2017 року, працював у Туреччині.
ports.ua/rosijski-zagarbniki-poshkodili-plavkran-zaharij-u-hersoni/